پیش همایش منطقه ای بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با عنوان نماز و مدرسه در اهر برگزار شد؛

مدیر آموزش و پرورش اهر: یکی از مولفه های اصلی سند تحول بنیادین توجه جدی به مسائل پرورشی و اقامه نماز در مدارس است

نماز در اولویت اول فرایض دینی قرار دارد

اهر(پانا) - پیش همایش منطقه ای بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با عنوان نماز و مدرسه، صبح شنبه 18ام آبان ماه، در محل سالن اجلاس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۷۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش اهر: یکی از مولفه های اصلی سند تحول بنیادین  توجه جدی به مسائل پرورشی و اقامه نماز در مدارس است

رمضان پور ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به دانش آموزان و فرهنگیان منطقه و تسلیت جان باختگان زلزله اخیر استان، نماز را مولفه اصلای دینداری دانسته افزود: این همایش پیش همایش اجلاس سراسری نماز است که در آذرماه در گرگان برگزار خواهد شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از مولفه های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه جدی به مسائل پرورشی است که در مرتبه اول نماز قرار دارد خاطر نشان ساخت: ۱۲ نمازخانه مدارس در سال جاری تجهیز شده است و چندین مدرسه نیز در برنامه ریزی هایمان داریم که تجهیز نماییم.

مدیر آموزش و پرورش اهر افزود: ۷۸ اثر به این همایش ارسال شده است که ۱۷ اثر برگزیده شده است و همچنین دو مدرسه ی شهید عمله زاده ۲ و به خاطر ارسال بیشترین اثر و بهاران به خاطر سرود همگانی با موضوع نماز و مدرسه شایسته تقدیر هستند.

در ادامه شیری، رییس حوزه علمیه برادران اهر اظهار داشت: نماز معلم اخلاق انسان است. معلمی که همه جا حضور دارد و همه می‌توانند از آن بهره ببرند؛ به تدریج روح و اخلاق انسان را پاکیزه می‌کند و موجب نجات انسان از گمراهی‌ها و هدایت او به سوی رستگاری می‌شود، معلّمی که انسان را به راه راست که راه سعادت است، هدایت می‌کند.

وی خاطر نشان ساخت: وظیفه معلّم اخلاق به وجود آوردن قلب مطمئن در وجود شاگرد است که وی باید نهال رذیلت را از دل او برکند و به جای آن درخت فضیلت بنشاند. معلّم اخلاق شاگرد خود را به سوی خداوند و به سمت نور مطلق رهبری‌ می‌کند، تا جایی که نور الهی در دل او جلوه‌گر ‌شود و رفتار او و به عبارت روشن‌تر، وجود او را خدائی می‌کند.

شیری ادامه داد: نماز واقعی نیز مانند معلّم اخلاق، انسان را به معراج حقیقی، قرب معنوی و وصول به حق رهبری می‌کند. دوری کردن از کارهای ناروا، چه در پنهان و چه در آشکار، از آثار و خواص نماز است.

گفتنی است در پایان از دارندگان آثار برتر، مدیر پژوهشسرای دانش آموزی خیام و مدیر مجتمع آموزشی کوثران به علت همکاری در برگزاری همایش تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار