بررسی برنامه های هفته فرهنگی اسلامشهردرکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

اسلامشهر(پانا) - اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، معاون حقوقی و امور مجلس ووزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین فرمانداری اسلامشهر به منظور رفع موانع برگزاری هفته فرهنگ اسلامشهر در مجلس تشکیل جلسه دادند.

کد مطلب: ۹۶۷۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
بررسی برنامه های هفته فرهنگی اسلامشهردرکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

در این نشست سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی وسخنگوی کمیسیون فرهنگی در سخنانی اظهار داشت: یکی از موارد مهمی که باید در برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگ اسلامشهر مد نظر قرار گیرد، تجمیع برنامه‌های فرهنگی روستاها و تأمین اعتبارات لازم برای این بخش است که بخشی از اعتبار لازم برای اجرای این برنامه‌، توسط مسئولان مربوطه تخصیص می یابد و قسمت دیگر نیز با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی قابل تأمین میباشد.

او در ادامه از معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا ترتیبی اتخاذ شود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه هفته فرهنگ اسلامشهر حضور یابد.

سپس حجت الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در سخنانی افزود: این نشست به دنبال سلسله نشست‌هایی که برای رفع مشکلات نهادهای فرهنگی به ویژه اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تهران با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد.

او بیان داشت: اولین نشست این کمیسیون برای حل مشکلات اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تهران به منظور حل مشکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شمیرانات برگزار شدو مشکل این بخش برطرف شدو دومین نشست نیز با حضور مسئوین شهرستان ری در جهت رفع مشکل ساختمان اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که فرماندار این منطقه متعهد شد برای رفع این مشکل ورود پیدا کرده و نتیجه را به کمیسیون فرهنگی گزارش دهد.

او تصریح کرد: این نشست که سومین نشست در خصوص رفع مشکل اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان تهران بوده با موضوع برگزاری مطلوب هفته فرهنگ شهرستان اسلامشهر برگزار شد که در آن گزارشی از اسلامشهر و ویژگی‌های آن ارائه شدو همچنین به این نکته اشاره شد که هفته فرهنگ اسلامشهر از تاریخ بیست و سوم آبان تا اول آذر نود وهشت برگزار شود و این دومین سالی است که در این منطقه هفته‌ای به این مناسبت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مازنی تاکید کرد: کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد، عطرافشانی مزار شهدا در روز پنج‌شنبه اولین روز برگزاری این هفته، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، نمایش بخشی از برنامه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، اجرای سه نمایشگاه هنرهای تجسمی، نمایشگاه‌های صنعتی، برنامه شعر طنز و سایر برنامه‌هایی که از افتتاحیه تا اختتامیه پیش‌بینی شده در هفته فرهنگ اسلامشهر برگزار خواهد شد.

او با اشاره به اهدافی که باید برای اجرای برنامه‌های هفته فرهنگ اسلامشهر مورد توجه قرار گیرد،خاطر نشان کرد: ایجاد ارتقاء دانش و اطلاعات مردم در مورد تاریخ و میراث فرهنگی اسلامشهر به گونه‌ای که ظرفیت‌های فرهنگی این منطقه را بهتر بشناسند و موجب کشف و شکوفایی استعدادهای فرهنگی ،هنری این شهرستان و معرفی ظرفیت‌های گردشگری آن و ایجاد فضای شاد و مفرح در این منطقه شود از مواردی است که باید در اجرای برنامه‌های این هفته هدفگذاری شود.

نشست کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور حجت الاسلام مازنی، فاطمه ذوالقدر وحجت الاسلام مهدی شیخ، رئیس، سخنگو و عضو کمیسیون، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار اسلامشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر و حمید منطقی مسئول دفتر نمایندگان تهران در اسلامشهر به منظور رفع مشکلات موجود در رابطه با برگزاری هفته فرهنگ اسلامشهر برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار