فرماندار لامرد: اعتبارات هدفمند توزیع می شود/ طرح های نیمه تمام در اولویت است

لامرد (پانا) – فرماندار لامرد با بیان اینکه سهم این شهرستان از اعتبارات توازن استانی 10 میلیارد تومان با اولویت تکمیل پروژه های نیمه تمام است، گفت: مدیران دستگاههای اجرایی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام متمرکز شوند.

کد مطلب: ۹۶۷۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار لامرد: اعتبارات هدفمند توزیع می شود/ طرح های نیمه تمام در اولویت است

حسین شبانی نژاد افزود: امسال حدود 10 میلیارد تومان اعتبار استانی از محل اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای اجرای پروژه‌های نیمه تمام شهرستان لامرد درنظر گرفته شد که در حال حاضر 30 درصد اختصاص می‌یابد و بر اساس پیش‌بینی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، احتمال دارد درصد تخصیص به 50 درصد برسد.

وی ادامه داد: عمده هدف این قانون، توازن توسعه در سطح شهرستان ها است و اعتبارات براساس شاخص‌ها و در یک چارچوب معین، توزیع می‌شود و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در توزیع این اعتبار با محدودیت‌های زیادی روبرو است.

شبانی نژاد با اشاره به محدودیت بودجه کشور و اجرای طرح توزیع هدفمند اعتبارات به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام لامرد، اظهار کرد: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان با مشورت از مدیران اجرایی، اعتبار نفت و گاز را با این هدف توزیع کرد که بتوان اکثر پروژه‌های مهم و تاثیرگذار در توسعه شهرستان را تکمیل و بهره برداری رساند، هم اکنون این طرح توزیع هدفمند اعتبارات با استقبال کمیته برنامه‌ریزی استان روبرو شد و به گفته کارشناسان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، سایر شهرستانها از این طرح استقبال کردند.

نماینده عالی دولت در لامرد بیان کرد: واگذاری پروژه ها به بخش غیردولتی از سیاست‌ها و برنامه های شورای برنامه ریزی استان است که به کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ابلاغ شد و لازم است پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی در اولویت برنامه‌ریزی مدیران قرار گیرد که در این زمینه امتیازی برای شهرستان محسوب می شود.

وی اضافه کرد: یک میلیارد و 750 میلیون تومان یارانه سود تسهیلات به شهرستان لامرد اختصاص پیدا کرد که در این راستا، درصورت مشارکت بخش خصوصی در تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان، بخشی از این اعتبار به عنوان تسهیلات به سرمایه گذار پرداخت می‌شود.

فرماندار لامرد ادامه داد: درحال حاضر پروژه‌های زیادی در حوزه ورزش وجود دارد که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند، از جمله استخر سرپوشیده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی که اعتباری در چندین سال به آن اختصاص پیدا کرد اما متاسفانه تکمیل نشده است و می‌بایست با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی گفت: مدیران دستگاههای اجرایی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام متمرکز شوند و دقت و نظارت کامل در عدم جابه جایی اعتبار شهرستان داشته باشند و فرمانداری را از این موضوع مطلع کنند.
شبانی نژاد در ادامه سخنان خود از پیگیری برای جذب اعتبار ساختمان دانشگاه دولتی لامرد و اختصاص اعتبار برای طرح های مهم حوزه بهداشت و درمان خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار