معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش هرمزگان :

نقشه راه نظام تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین است

هرمزگان(پانا)-معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت : فعالیت ها و برنامه های اجرایی مدارس باید منطبق بر اهداف دوره های تحصیلی و در چارچوب سند تحول بنیادین باشد.

کد مطلب: ۹۶۷۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
نقشه راه نظام تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین است

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان ، ایرج بیت اللهی در نشست تخصصی معاونین و کارشناسان حوزه ابتدایی مناطق غرب که به میزبانی آموزش و پرورش بستک برگزار گردید با بیان اینکه پایه و اساس نظام آموزشی هر کشوری دوره ابتدایی است افزود: با توجه به اینکه بنیادی ترین و اساسی ترین مفاهیم سواد دردوره ابتدایی به کودکان آموزش داده می شود و شخصیت اخلاقی ، تربیتی ، فرهنگی واجتماعی کودک در این دوره شکل می گیرد ، کلیه تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها ی آموزشی و تربیتی بایستی به گونه ای باشد که کودکان را در جهت رشد اخلاقی ، تربیتی و اجتماعی سوق دهد.

وی ادامه داد: متولیان نظام تعلیم و تربیت برای تربیت نسلی خلاق ، توانمند ، متعهد ، دیندار و کارآمد در سطح جامعه و دست یابی به اهداف بلند و متعالی آموزش و پرورش نیازمند عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین در مدارس و کلاس درس دانش آموزان هستند.

بیت اللهی سند تحول بنیادین را نقشه راه نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت : کانون اصلی اجرای سند تحول بینادین مدرسه است و بایستی از تمامی ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی جهت تبلور عینی سند تحول در کلاس درس دانش آموزان استفاده کرد و برای داشتن آموزش و پرورشی پویا و تکامل یافته گام برداشت .

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت : کلیه فعالیت ها و برنامه های آموزشی و تربیتی مدارس باید منطبق بر اهداف دوره تحصیلی و سند تحول بنیادین باشد و هیچ برنامه و فعالیتی خارج از چارچوب سند تحول قابلیت اجرایی ندارد.

این مقام مسئول در بخشی از سخنان خود اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) به منظور عملیاتی نمودن راهکار 5-5 سند تحول بنیادین ومصوبه 926 شورای عالی آموزش و پرورش را بسیار مورد تاکید قرارداد و برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی برای کلیه ذی نفعان و استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های مدارس با توجه به شرایط بومی و محلی در جهت مهارت آموزی دانش آموزان ازنکات اساسی اجرای این برنامه برشمرد.

وی همچنین با اشاره به ایده ها و خلاقیت های علمی و آموزشی معلمان گفت : موضوع شناسایی معلمان خلاق ، توانمند و دارای ایده های مطلوب در جهت ارتقاء بهبود کیفیت آموزشی و تربیتی دانش آموزان نیز مورد توجه است و در سال تحصیلی جاری باید با جدیت دنبال شود.

گفتنی است وی اجرای پروژه بازی و یادگیری ، جشنواره جابربن حیان و فرصت های متنوع یادگیری ، شناسایی وجذب کودکان بازمانده از تحصیل و برگزاری دوره های دانش افزایی و توانمندسازی مربیان پیش دبستانی و نیروهای حق التدریس جدید را نیزمورد توجه قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار