مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان:

طرح دادرس با حضور 4 هزار دانش آموز هرمزگانی آغاز شد

هرمزگان(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان از آغاز طرح دادرس با هدف آماده سازی دانش آموزان برای شرایط سخت در قالب 250 گروه امدادی و مشارکت چهار هزار دانش آموز از 22 منطقه هرمزگان خبرداد.

کد مطلب: ۹۶۷۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح دادرس با حضور 4 هزار دانش آموز هرمزگانی آغاز شد

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، موسی دادی زاده سرخائی با بیان اینکه قریب به یک پنج جمعیت ایران را دانش آموزان تشکیل می دهند، اظهار داشت: با توجه به جمعیت دانش آموزی می توان گفت که تقریبا در هر پنج حادثه یک دانش آموز حضور دارند. این موضوع اهمیت آشنائی و تربیت دانش آموزان را برای مقابله با حوادث نشان می دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه در کشور ما حوادث و بلاهای طبیعی فراوانی اتفاق می افتد ضرورت دارد دانش آموزان اطلاعات کافی برای مقابله با حوادث را داشته باشند.

دادی زاده منظور از طرح ملی دادرس را تربیت دانش آموزان آماده در شرایط سخت بیان کرد و گفت: در این طرح که با همکاری جمعیت هلال احمر هرمزگان برگزار می گردد، تعداد 250 گروه امدادی از دانش آموزان در قالب گروههای 14 گانه با همراهی دو دانش آموز ذخیره، در پایه هشتم متوسطه دوم شکل خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان اضافه کرد: در مجموع چهار هزار دانش آموز در 22 منطقه استان هرمزگان درگیر این طرح می باشند که پس از آموزش های لازم در المپیاد های درون مدرسه ای شکت می کنند که تیم های برتر به مراحل شهرستان، استان و کشوری راه پیدا می کنند.

دادی زاده با بیان اینکه آموزش طرح دادرس در هشت آیتم امداد و نجات انجام می گیرد، اظهار داشت: دانش آموزان در طرح دادرس اصول پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را می‌آموزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار