بیژن مرادی

نقدی متفاوت بر مخالفت دولت با تعطیلی پنچ شنبه ها در شهرستان ها

ارومیه (پانا) - مخالفت دولت با طرح تعطیلی روز پنج شنبه در شهرستان ها واکنش های مختلفی را در پی داشته است.

کد مطلب: ۹۶۷۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد

چرا مقابل جاری شدن عدالت در میان مردم که توسط نمایندگان عزیز مطرح شده می ایستید؟ آن هم در نظام اسلامی. مگر در قانون نظام جمهوری اسلامی نیامده که قانون برای همه برابر است ( اصل 19 قانون اساسی ) پس چرا در این مورد عدالت اجراء نمی شود؟ چرا باید کارکنان شهرستانها یک روز بیشتر از تهرانی کار کنند و تعطیلی آخر هفته آن ها فقط یک روز باشد؟ نمایندگان محترم مجلس این کاستی را به خوبی حس کردند و خواستار رفع این تبعیض هستند. تمام امکانات، رفاه ، آسایش ، بهداشت ، اوج درمان و پزشکی امنیت برای تهران است . ولی هر چه کار سخت و امکانات کم و پرداختی های کم برای شهرستانها است.

شما می فرمائید اگر کارخانه ها تعطیل شود و تولید پایین می آید. خوب اگر کارخانه حق یک روز تعطیلی کارگران رو پرداخت نماید کارگران با دل و جان می ایند و کار می کنند. باید گفت یک چهارم مراکز تولیدی کشور در استان تهران قرار دارد پس تهران با تعطیلی پنجشنبه ها بسیار بیشتر به کشور ضرر می زند . پس چرا باید تهران پنجشنبه ها تعطیلی باشد . می فرمائید ((ترافیک )) ترافیک تهران مربوط به ضعف مدیریت شهری تهران هست پس چرا در شهر هایی مثل شانگهای ، پکن ، کراچی ، استانبول، توکیو ، لندن و ده ها شهر دنیا که خیلی بزرگتر و پر جمعیت تر از تهران هستند چنین چیزی وجود ندارد . اعلام می فرمائید مشکلات زیست محیطی اما تهران که در دامنه زیبای دماوند با خوش آب و هوا ترین موقعیت قرار گرفته است . اگر مشکلی هست در رابطه با هوای تهران باز علت خودتان هستید. با استفاده از خودروهای پر قدرت و قرار گرفتن مراکز تولیدی در محدوده شهر و مدیریت نادرست و عدم نظارت بر ضایعات کارخانجات و نداشتن برنامه درست و قابل اجراء تهران را به این روز انداخته اید.

می فرمائید زندگی در شهرستانها در جریان است کدام زندگی؟ کدام یک از مدیران ارشد کشور اخیرا در شهرستانها زندگی کرده اند تا جریان زندگی را در شهرستان ها حس کنند. ولی این سختی را نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که در شهرستانها زندگی کرده و این کاستی ها را حس و اقدام به طرح این موضوع کرده اند. اگر شما نام کارکردن دائم و مشغول بودن را جریان زندگی نام نهاده اید حق با شماست. پس استراحت کی باشد؟ پس به سفر رفتن کی باشد؟ مگر با یک روز تعطیلی می توان به سفر رفت ؟ یادآور می شوم که شما به شکرانه آراء مردم شهرستان ها اکنون در مسند قدرت هستید ولی حالا با یک روز آسایش آنها مخالفت می کنید و انتظار دارید شهرستان ها فقط کار کنند و تهران از فواید زحمات آن ها در آسایش باشد. این چه توازن و چه عدالتی است؟

در جریان باشید با طرح این موضوع توسط مجلس گرامی تمامی کارکنان کشور به همراه خانواده هایشان بسیار خرسند شده بودند، ولی تا با مخالفت دولت روبرو شدند بسیار ناراضی و ناراحت گشته اند. دولت فقط به فکر تهران است و بس. این خلاف موازین جمهوری اسلامی است که به یک بخشی از کشور توجه ویژه شود در حالی که این شهرستان ها بودند که بیشترین شهید و جانباز را تقدیم انقلاب و اسلام کردند مانند باکریها و امینی ها. بنده به عنوان یک کارمند جانباز، بیان گر درد و دلهای تمامی کارکنان استان آذربایجان غربی هستم و خواهان تجدید نظر دولت در مخالفت با تعطیلی پنجشنبه ها هستیم تا دل زحمت کشان شهرستان ها شاد شود و حق به حق دار برسد و همچنین این اقدام مثبت در کارنامه دولت دوازدهم به یادگار بماند.

بیژن مرادی جانباز و رزمنده دفاع مقدس- کارشناس استانداری آذربایجان غربی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار