علیخانی در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد

آیا فعالیت نمایشگاه بین‌المللی تهران تعطیل می‌شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران: طبق مصوبه شورای شهر قرار است نمایشگاه‌های پرمخاطب در آنجا برگزار نشود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر تهران مصوبه‌ای در زمینه تعطیلی نمایشگاه بین‌المللی تهران ندارد، گفت اما این موضوع می‌‌تواند در برنامه‌های آینده قرار گیرد.

کد مطلب: ۹۶۶۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
آیا فعالیت نمایشگاه بین‌المللی تهران تعطیل می‌شود

محمد علیخانی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این پرسش که آیا در شورای ترافیک تهران مطرح شده که فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی تعطیل نمی‌‌شود و برای کاهش بار ترافیکی در زمان برگزاری نمایشگاه‌ها تغییر داده می‌شود، گفت: «تصمیمی درباره نمایشگاه بین‌المللی تهران(خیابان سئول) در گذشته گرفته شده بود که در این زمینه مصوباتی وجود دارد. مصوباتی که وجود دارد این است که نمایشگاه‌های پرمخاطب در آنجا برگزار نشود و مصوبه‌ای مبنی بر تعطیلی نبوده است. مصوبه‌ای بوده که نمایشگاه پر مخاطب برگزار نشود و علتش مشخص است چون در زمانی که یک نمایشگاه پر مخاطب برگزار می‌شود، مشکلات ترافیکی زیاد است و زندگی مردم آن منطقه مختل می‌شود. مردم گناهی ندارند که بخواهیم مشکلات را بر آنان تحمیل کنیم. اگر هم قرار است آنجا تعطیل شود چیزی نیست که بخواهد یک شبه اتفاق بیفتد.»

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: «یکی از برنامه‌ها این است که بتوان ایستگاه مترو را به آنجا وصل کرد. فعلا می‌توان نمایشگاه‌هایی که کم مخاطب هستند، در آنجا برگزار کرد. وقتی در آنجا محدودیت ایجاد شود به سمت مصلی می‌روند و مصلی را به نمایشگاه تبدیل می‌کنند و در آنجا هر کاری که بخواهند انجام می‌دهند. بنابراین اگر می‌خواهند تصمیمی بگیرند، باید کلی باشد و اینطور نباشد یک دستگاه یا ارگان دیگری هر زمان که خواست در هر نقطه از شهر نمایشگاه پر مخاطب برگزار کند.»

علیخانی یادآور شد: «از گذشته سرمایه‌گذاری‌ها، پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ها برای تهران پیش‌بینی شده است متاسفانه با تصمیمات جزیره‌ای آنها را خنثی می‌کنند که به نفع کسی نیست.»

وی درباره نحوه استفاده از نمایشگاه شهر آفتاب اظهار کرد: « در تمام دنیا امروز دیگر نمایشگاه های پر مخاطب را خارج از شهر برگزار می‌کنند و اگر در گذشته داخل شهر بوده است، امروز خارج می‌کنند و این برنامه‌ریزی هم قبلا در تهران صورت گرفته است و بر روی نمایشگاه شهر آفتاب سرمایه‌گذاری شده است. البته برای نمایشگاه شهر آفتاب در شهرداری الان اتفاقات خوبی در حال افتادن است و طرح‌ها و برنامه‌هایی برای آنجا در دستور کار دارند تا استقبال بیشتری صورت بگیرد که این برنامه‌ها به موقع اعلام خواهد شد چون اکنون مقدماتش در حال انجام است.»

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: «یکی از پیشنهادات من این بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت که بازرگانی هم در دلش است و هنوز جدا نشده، در قضیه طرح‌های آینده شهر آفتاب مشارکت داشته باشد و آنها هم نقش و به نوعی سهام داشته باشند تا اگر به لحاظ اقتصادی منافعی دارد، برخوردار شوند و صرفا این نباشد که فقط شهرداری به دنبال منافع خود است.»

هفته پیش پیروز حناچی، شهردار تهران در جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، گزینه تعطیلی نمایشگاه بین المللی تهران را رد کرد و گفت: «بنا نداریم فعالیت نمایشگاه مذکور را تعطیل کنیم چراکه این نمایشگاه بخشی از اقتصاد شهر است و می توان مشکلات پیش آمده را با برنامه‌ریزی و اقدامات درست حل کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار