نمایش « مده‌آ » در مهاباد روی صحنه رفت

ارومیه (پانا) - نمایش «مده‌آ» به کارگردانی «شبنم یوسفی» با حضور زیادی از علاقه‌مندان در تالار فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد به روی صحنه رفت.

کد مطلب: ۹۶۶۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
نمایش « مده‌آ » در مهاباد روی صحنه رفت

رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه زمینه اصلی این نمایش مربوط به مسائل زنان و جایگاه آنان در جامعه یونان باستان است، عنوان کرد: « مده‌آ » به عنوان بازیگر اصلی این نمایش زنی است که همسرش برای بار دوم ازدواج کرده است و او تصمیم گرفته برای انتقام از او فرزندانش را بکشد ولی مردم شهر می‌خواهند جلوی او را بگیرند.

امید خاکپور مدت زمان این نمایش را ۴۵ دقیقه عنوان کرد و افزود: در این نمایش «شبنم یوسفی» در نقش مده‌آ به عنوان بازیگر نقش اصلی، «مجید درویش‌نژاد» و «جواد حاجی‌زاده»، «مهنام پیروزاده»، «مهدی تقوی»، «نازنین نعمتی» و «سما پورعباس» به عنوان بازیگر فرعی ایفای نقش می‌کنند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی افزود: مده‌آ نمایش‌نامه‌ای تراژدی اثر «اورپید» نویسنده اهل یونان باستان و برآمده از بی‌عدالتی در زندگی بوده و اولین بار در سال ۴۳۱ پیش از میلاد روی صحنه رفته است.

مهاباد با داشتن هنرمندان خلاق در عرصه تئاتر همواره به عنوان یکی از قطب‌های مهم هنرهای نمایشی در آذربایجان‌غربی مطرح است.

انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی هم‌اکنون در شهرستان‌های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، پیرانشهر نقده، تکاب، مهاباد و بوکان فعالیت دارد؛ ۲۳ گروه نمایشی ثبت شده رسمی در آذربایجان‌غربی و ۱۰ انجمن هنرهای نمایشی در این استان وجود دارد که از این میان ارومیه با هشت گروه، خوی با پنج و مهاباد با چهار گروه به ترتیب بیشترین گروه‌های نمایشی را به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار