در نشست رسانه‌ای گروه شیلر مطرح شد

کریستوفر فون دیلن: این کنسرت مخصوص ایرانی‌هاست

تهران (پانا) - کریستوفر فون دیلن سرپرست گروه شیلر در آستانه کنسرت تازه‌اش در ایران از قطعاتی که مخصوص این کنسرت برای مخاطب ایرانی ساخته شد رونمایی میکند.

کد مطلب: ۹۶۶۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
کریستوفر فون دیلن: این کنسرت مخصوص ایرانی‌هاست

نشست خبری کنسرت گروه شیلر در تهران صبح امروز سه‌شنبه مورخ 14 آبان 98 با حضور کریستوفر فون دیلن از گروه شیلر و مصطفی کبیری تهیه‌کننده برنامه و مدیرعامل شرکت فرهنگی «ریتم نو» در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.

کریستوفر فون دیلن سرپرست شیلر درباره کنسرت تهران که آخر هفته جاری برگزار می‌شود گفت: «دو سال پیش که توانستم در ایران کنسرت اجرا کنم اتفاق بزرگی در زندگی من بود و تا امروز طرفداران ایرانی‌ام دائماً از من درباره حضور مجدد در ایران و اجرای کنسرت سوال می‌کردند تا امروز که شرایط مهیا شد و من خوشحالم که بار دیگر با طرفداران در ایران دیدار می‌کنم.»

وی افزود: «این کنسرت طولانی‌تر از کنسرت قبلی تهران است. ما طی ماه‌های اخیر کنسرتی را در آلمان و بعضی شهرهای اروپایی اجرا کردیم، ولی کنسرت تهران یک برنامه ویژه است که مخصوص اینجا آماده شده و من قطعاتی از آلبوم تازه‌ام با نام «صبح دم» (MORGENSTUND) که در همکاری با هنرمندان ایرانی ساخته‌ام و از موسیقی ایرانی در آن‌ها الهام گرفته شده در این کنسرت اجرا می‌کنم.»

فون دیلن درباره مخاطبان ایرانی که انگیزه‌بخش او در اجرای این قطعات هستند گفت: «با این قطعات می‌خواهم به‌نوعی از از مخاطبان خوب و وفاداری که در ایران دارم تشکر کنم. من خیلی خوشحالم که نوع موسیقی‌ای که به آن توجه و علاقه دارم این چنین توانسته در کشورهای مختلف مورد توجه شنوندگان موسیقی قرار گیرد.»

وی درباره نوازندگانی که روی صحنه او را همراهی می‌کنند گفت: «در این کنسرت شرایط استفاده از نوازندگان و هنرمندان ایرانی آلبوم جدید را نداشتیم و ترجیح دادیم با نوازندگان و هنرمندان خودمان کنسرت را برگزار کنیم. اما باید بگویم بسیار خوشحالم که در پروژه جدید با هنرمندان ایرانی کار کردیم و به سهم خود توانستیم هنرمندان ایرانی و موسیقی ایرانی را به دنیا معرفی کنیم.»

سرپرست گروه شیلر افزود: «در این کنسرت نوازندگان بیشتری داریم و صدای باس بیشتری هم داریم تا انرژی بیشتری به مخاطبان منتقل کنیم.»

وی در پاسخ به سوالی درباره شایعه ریزش مخاطبان گروه شیلر در دنیا گفت: «ما ده شب در اروپا کنسرت داشتیم که به‌طور کامل فروش رفت. من فکر نمی‌کنم مخاطبانم کمتر شده باشند، بلکه اشتیاق دوست‌داران ایرانی انگیزه من برای ساخت این قطعات جدید و این اجرای ویژه در ایران است.»

فون دیلن درباره قیمت گران بلیت‌های کنسرت شیلر گفت: «شاید عده‌ای بر این باور باشند که بلیت کنسرت من گران است اما آیا با این وضع من باید در خانه بمانم و کاری نکنم؟ من سعی کردم کاری را انجام دهم که در گستره‌ای به هم پیوستهریال حضوری فعال داشته باشم و در یک شرایط منطقی، گستره مخاطبان را افزایش دهم.»

مصطفی کبیری تهیه‌کننده کنسرت هم درباره قیمت بالای کنسرت گفت: «همه ما در جریان هستیم که سال ۹۶ یورو قیمت پایینی داشت و ما هم بر اساس همان قیمت به موضوع قیمت گذاری کنسرت‌ها پرداختیم که طبیعتاً ارزان‌تر از امسال بود. اما امسال قیمت یورو افزایش زیادی داشته و ما هم مجبور شدیم قیمت‌ها را افزایش دهیم که اتفاقاً نسبت به دوره‌های گذشته آنچنان رقم بالایی نبوده است. البته درباره میزان قرارداد مالی که با گروه بسته شده به دلیل قوانینی که در این حوزه وجود دارد نمی‌توانیم اشاره‌ای داشته باشیم، مگر اینکه با توافق طرفین صورت پذیرد. این موضوع یک عرف در میان تهیه‌کنندگان و کمپانی‌های خارجی است که در تمام دنیا وجود دارد.»

گروه آلمانی شیلر به سرپرستی کریستوفر فون دیلن روزهای 16 و 17 و 20 آبان ماه در سالن وزارت کشور به صحنه می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار