همزمان با روز ۱۳ آبان؛

طرح «دو هزار مدرسه، دوهزار شهید، دوهزار یادواره« در مدارس مازندران رونمایی شد

ساری (پانا)‌- طرح ویژه «دو هزار مدرسه، دوهزار شهید، دوهزار یادواره» با هدف گرامیداشت نام شهیدان امروز در دوهزار مدرسه سراسر استان رونمایی شد.

کد مطلب: ۹۶۵۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح «دو هزار مدرسه، دوهزار شهید، دوهزار یادواره« در مدارس مازندران رونمایی شد

عسکری نیکزاد در جمع شرکت کنندگان در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در امامزاده یحیی ساری ضمن درود به روح شهدا، امام شهدا و آرزوی سلامت برای مقام معطم رهبری مد ظله العالی و توفیق خدمت برای دولت تدبیر و امید، از تمام کسانی‌که در این مراسم شرکت کردند اعم از مدیران ارشد استان، مردم، دانش‌آموزان و فرهنگیان قدردانی کرد.

او به وقایعی که موجب شد 13 آبان به روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار نام‌گذاری شود اشاره کرد و گفت: در سال 43 و با تلاش کابینه علم، حق اعطای مصونیت سیاسی و دیپلماتیک به نظامیان آمریکایی که به قانون کاپیتولاسیون مشهور است، هم در دولت و هم در دو مجلس وقت تصویب شد و همین موضوع موجب خشم جریانات مذهبی گردید که آن را خیانت به شهروندان کشور می‌دانستند که اگر یک سرباز آمریکایی جرمی در ایران مرتکب شد، دادگستری حق محاکمه وی را ندارد.

نیکزاد گفت: امام خمینی (ره) در ۴ آبان ۴۳ در سخنرانی معروف خود که با آیه «انّا لله و انّا الیهِ راجعونَ» آغاز شده بود با صدایی گرفته و بغض‌‎آلود عمق فاجعه را به مردم گوشزد کردند و همین موضوع سبب شد دژخیمان ساواک در ۱۳ آبان ۴۳ به منزل ایشان در قم هجوم بردند و ایشان را با یک هواپیمای نظامی به ترکیه تبعید کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه به دو مناسبت بعدی این روز مهم اشاره کرد و گفت: در 13 آبان‌ماه 75 دانش‌آموزان با هدف همراهی با انقلابیون، مدارس را تعطیل کردند و به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند که در این نقطه با گلوله‌های جنگی نظامیان شاه به خاک و خون غلتیدند، ضمن اینکه در 13 آبان 58 و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دانش‌آموزان و دانشجویان پیرو خط امام که از مداخلات دولت ایالات متحده در امور داخلی کشور عصبانی بودند، به سفارت آمریکا هجوم بردند و این لانه جاسوسی را اشغال کردند.

نیکزاد این رویدادها را نشانه هوشیاری دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تاریخی دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس نیز همین دانش‌آموزان و معلمان در مقابل دشمنان ایستادند به شکلی که استان مازندران در هشت سال دفاع مقدس شهیدان دانش‌آموز و معلم بسیاری تقدیم کرد.

او به طرح ویژه «دو هزار مدرسه، دوهزار شهید، دوهزار یادواره» اشاره کرد و گفت: با هدف گرامیداشت نام شهیدان این طرح امروز در دوهزار مدرسه سراسر استان رونمایی شد و با توجه به ارزش فرهنگی و معنوی این طرح، وزارت آموزش و پرورش این طرح را در قالب یک طرح ملی با عنوان « ۴۰ هزار مدرسه، ۴۰ هزار شهید، ۴۰ هزار یادواره» در سراسر کشور اجرا خواهد کرد که برای آموزش و پرورش مازندران جای افتخار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار