در روز ۱۳ آبان؛

دانش‌‌آموزان قائم‌شهر فریاد استکبارستیزی سر دادند

قائمشهر (پانا) - دانش‌‌آموزان قائم‌شهر امروز به مناسبت روز 13 آبان با حضور در خیابان فریاد استکبارستیزی سر دادند.

کد مطلب: ۹۶۵۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌‌آموزان قائم‌شهر فریاد استکبارستیزی سر دادند

راهیپمایی دانش آموزی به مناسبت ۱۳آبان که به نام روز دانش آموز اختصاص یافته و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانش آموزان و دانشجویان با حضور تعداد کثیری از دانش آموزان و رئیس آموزش و پرورش و امام جمعه قائم شهر و فرمانده سپاه شهرستان قائمشهر و چندی از مسولین در روز ۱۳آبان ۱۳۹۸ برگزار شد.

دانش آموزان راهپیمائی خود را با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از میدان طالقانی این شهر به سمت حسینیه عاشقان ثارالله آغاز کردند.

آیت‌الله علی معلمی امام جمعه شهرستان قائمشهر و نماینده مجلس خبرگان درباره یادبود این روز چنین گفت: «به نسبت اوج استکبار جهانی علیه ملت‌های آزاده و عیله استقامت و پایداری ملت در روز ۱۳ آبان به نمایش گذاشته می‌شود هر ساله رهبری معظم انقلاب دیداری اختصاصی برای دانش آموزان و دانشجویان به مناسبت ۱۳ آبان دارد.»

او ادامه داد: «۱۳ آبان سه خاطره تلخ و شیرین داشت. خاطره تلخش تبعید امام راحل و به گلوله بستن دانش آموزان مقابل درب ورودی دانشگاه تهران در سال ۵۷ قبل از پیروزی انقلاب است که به این مناسبت امام راحل در تبعید پیامی فرستاده بود که روح‌بخش و استقامت‌آفرین بود: عزیزان من صبور باشید که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است ایران امروز جایگاه آزادگان است این سخن سال ۵۷ امام بعد از شهادت دانش آموزان بود. من از این راه دور چشم امید به شما دوخته‌ام.

بعد در سال ۵۸ در چنین روزی دانشجویان پیرو خط امام، لانه فساد، لانه جاسوسی، لانه مرکزیت خیانت به ملت ایران یعنی سفارت آمریکا را اشغال کرده بودند که امام فرمود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا انقلاب دوم مردم ایران است. دانش آموزان عزیز حق‌طلب، آزادی‌خواه و اسکتبار‌ستیز در آن روز استقامت کردند مقاومت کردند و شهادت را پذیرا شدند.»

معلمی گفت: «امروز شما جوانان برومند کشور فریاد مرگ بر آمریکا را ادامه می‌دهید مقام مقام معظم رهبری فرمودند: اگر مسئولان ساده‌لوحی کرده بودند و به مذاکره میرفتند از فشارها و تحریم‌ها چیزی کم نمی‌شد؛ بلکه راه برای طرح رسمی توقعات و تحمیل‌های جدید آمریکایی‌ها باز می‌شد و برخی که مذاکره با آمریکا را حلال مشکلات می‌دانند صد در صد اشتباه می‌کنند و هیچ نتیجه ای از گفتگو با آمریکایی‌ها حاصل نخواهد شد.»

امام جمعه قائمشهر با اشاره به حضور مسئولان در کنار فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و روحانیت در کنار خانواده‌های شهدا درکنار دانش‌آموزان، این حضور را برای تکریم و تجلیل از روز تاریخی مربوط به دانش‌آموزان، هفته بسیج و سالگرد شهادت شهید نوجوان دانش آموز فهمیده برشمرد.

خبرنگار: عرفان شیردل

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار