جشنواره انار در شهرستان تفت برگزار می شود

یزد (پانا) - شهردار تفت در نشست خبر ی با اصحاب رسانه گفت: دومین جشنواره انار تفت به مدت سه روز در روزهای 15 تا 17 آبان ماه در این شهرستان برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۶۵۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره انار در شهرستان تفت برگزار می شود

"وحید فتوحی" توسعه گردشگری شهرستان تفت را از اهداف برگزاری این جشنواره خواند و گفت: جشنواره انار دومین مراسم بزرگ و پر مخاطب این شهرستان محسوب می شود.

وی با بیان این که جشنواره انار تفت طی سه روز در روزهای ۱۵ تا ۱۷ آبان ماه در این شهرستان برگزار می‌شود،‌ افزود: راه‌اندازی ۳۲ غرفه شامل صنایع دستی، عرضه انواع ارقام انار و فرآوردهای آن از جمله ویژگی‌های این جشنواره فصلی است.

فتوحی اجرای مراسم پرده‌خوانی و دف‌نوازی را از جمله برنامه‌های فرهنگی و هنری این دوره جشنواره عنوان کرد و افزود: امسال با همکاری اقشار مختلف مردم شهرستان تفت، تدابیر خوبی برای کنترل ترافیک و حضور تمام علاقه‌مندان در این جشنواره در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست "جواد ملانوری" دبیر جشنواره هدف اصلی از برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری را معرفی ظرفیت باغداران تفتی دانست و بیان کرد: میزان برداشت انار از سطح باغات شهر تفت از ۱۰ هزار تن نسبت به پارسال به ۲۰ هزار تن رسیده است.

وی با بیان این که توجه بیش از پیش به باغات انار شهرستان تفت یکی از دستاوردهای جشنواره انار در این شهرستان است، تصریح کرد:‌ مبارزه جدی با مگس مدیترانه‌ای برای جلوگیری از افزایش آفت آن در باغات یکی از اقدامات انجام شده در راستای حراست از باغات انار تفت است.

ملانوری از افتتاحیه جشنواره انار در روز چهارشنبه 15 آبان ماه ساعت 18 خبر داد و گفت: بازدید از جشنواره انار 16 و 17 آبان ماه از ساعت 9 صبح الی 21 ادامه دارد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بالغ بر یک هزار هکتار از باغات تفت زیر کشت درخت انار هستند که ۸۰۰ هکتار از این ظرفیت قابل بهره‌برداری انواع انارهای گل و سفید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار