طنین زنگ استکبار ستیزی در مدارس یزد

یزد (پانا) – درآستانه روز 13 آبان و با حضور مدیر کل آموزش و پرورش ، فرماندار و سایر مسئولان استانی و شهرستانی، آیین نمادین زنگ استکبار ستیزی دردبیرستان ام هانی ناحیه 2 یزد برگزارشد .

کد مطلب: ۹۶۵۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
طنین زنگ استکبار ستیزی در مدارس یزد

دراین مراسم یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به تشریح نقش شهید محمد حسین فهمیده و شهید بهنام محمدی از شهدای نوجوان دفاع مقدس در جلوگیری از نفوذ دشمن به خرمشهرپرداخت و گفت: شهید فهمیده زیر تانک دشمن قطعه قطعه شد تا نظام و اسلام وایران بماند.

"سردار مهدی فرهنگ دوست" با یادآوری این نکته که برخی می خواهند شهیدان را دست نیافتنی جلوه دهند افزود: شهدای ما همچون آرش و رستم افسانه ای نیستند بلکه انسانهایی بودند که در کنار سایر مردم زندگی معمولی داشتند ولی حاضر شدند جان خود را بدهند تا انقلاب با مشکل مواجه نشود.

"فرهنگ دوست" درادامه به نحوه شهادت شهید حججی اشاره کرد و گفت : این شهید والامقام نیز از جوانان دوران انقلاب بود که حتی زمان حضرت امام را نیز درک نکرده بود ولی شجاعانه در راه دفاع از حرم اهل بیت جان خود را فدا کرد.

وی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب در خصوص قرائت وصیتنامه شهدا گفت : منطق شهدای ما منطق عطا بود و آنان جان خود را برای اسلام ، استقلال و امنیت کشور فدا کردند و خواندن وصیتنامه ها این شهدا بسیار ارزشمند و تاثیر گذار است .

ایشان با قرائت فرازی از وصیت نامه شهید عباسعلی خبیری که می گوید " خواهرم حجابت ، حجابت ، حجابت و برادرم نگاهت ، نگاهت ، نگاهت " دانش آموزان را به عمل به وصیت شهدا سفارش کرد.

درابتدای این مراسم مدیر آموزش وپرورش ناحیه 2 یزد درسخنانی به تشریح مناسبت های تاریخی یوم الله 13 ابان پرداخت و گفت : 13 آبان نمادی برای حفظ ارزش های انقلاب است .

"اسماعیل زاده "افزود : 13 آبان خاص یک قشر و یا یک گروه از جامعه نیست بلکه به همه ملت ایران ، مسلمانان ، آزادیخواهان واستکبار ستیزان دنیا تعلق دارد .

قرائت شعر ، مقاله و اجرای سرودهای حماسی از دیگر برنامه های این آیین بود .

در پایان این مراسم زنگ استکبار ستیزی توسط مسئولان حاضر درمراسم نواخته شد .

نظیر این مراسم در سایر مدارس استان نیز برگزارشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار