در جوابیه ای به برنامه هفت تاکید شد؛

سازمان سینمایی؛ «خانه پدری» همه مراحل قانونی اکران را طی کرده است

تهران (پانا) - در پی اظهارات غیر واقعی که در دو قسمت متوالی برنامه سینمایی هفت درباره فیلم «خانه پدری» صورت گرفته است و القاء شبهه مبنی بر عدم رعایت رویه وضوابط و مقررات در نمایش این فیلم، مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی در نامه‌ای خطاب به مدیر شبکه سه سیما خواستار اعلام جوابیه این سازمان در برنامه آینده شد.

کد مطلب: ۹۶۵۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
سازمان سینمایی؛  «خانه پدری» همه مراحل قانونی اکران را طی کرده است

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی و بصری در این نامه آمده است:

۱ - با ساخت فیلم خانه پدری در جلسه مورخ ۲۷/۷/۸۸ به اتفاق آراء اعضای وقت شورای پروانه ساخت موافقت می شود و پروانه ساخت این فیلم با سرمایه گذاری ۵۰ درصدی موسسه ناجی هنر در تاریخ ۲۹/۷/۸۸ به امضای مدیر کل محترم وقت اداره نظارت و ارزشیابی صادر می گردد.

۲ - درخواست های نمایش فیلم از سال ۱۳۹۰ به جریان می افتد و در چند نوبت مطابق روال معمول برخی از فیلم ها، نسخه های مختلف فیلم در جلسات مختلف شورای پروانه نمایش به شرح زیر مطرح می گردد :

الف : نسخه ارائه شده اولیه فیلم در تاریخ ۲/۸/۹۰ در جلسه شورای پروانه نمایش مطرح و با نمایش آن مخالفت شده است .

ب : در جلسه مورخ ۷/۹/۹۰ صورتجلسه مجددی تنظیم می گردد که با تامین نظرات نماینده شورا ، نمایش آن بلامانع اعلام می شود . این مصوبه به تایید ۶ نفر از ۷ نفر عضو حاضر شورا رسیده است .

ج : در سال ۱۳۹۲ صورتجلسه مجددی تنظیم می شود که به فیلم ۴ اصلاحیه وارد شده است که با انجام آن نمایش فیلم «با درجه کیفی الف» بلامانع اعلام می شود.

د : در تاریخ ۲۴/۹/۹۳ با درخواست موسسه هنر و تجربه برای نمایش فیلم در آن گروه ، شورا با نمایش فیلم در گروه هنر و تجربه و شرط سنی موافقت می نماید.

ﻫ : پس از توقف نمایش فیلم و بلاتکلیف ماندن موضوع نمایش فیلم در سال ۱۳۹۶ مجددا بنا به درخواست تهیه کننده و پخش کننده فیلم و با توجه به دستور وزیر محترم وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعیین تکلیف فیلم هایی که در مرحله نمایش بلاتکلیف مانده اند اعضای شورای پروانه نمایش در تاریخ ۱۸/۵/۹۶ با نمایش فیلم در محافل و مراکز خاص به تشخیص سازمان سینمایی موافقت نموده اند در این جلسه ۸ نفر از اعضا حضور داشتند و به اتفاق آراء تایید شد.

این مصوبه در تاریخ ۲۳/۵/۹۶ نیز با شرط سنی مجدد مورد تایید قرار گرفت .

و: در طول این مدت جناب آقای عیاری همچنان درخواست بر صدور پروانه نمایش عمومی فیلم داشتند. فلذا طی ملاقاتی با معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۳۹۸ مجددا صدور پروانه نمایش عمومی فیلم را درخواست می نمایند. که موضوع در تاریخ ۲۳/۵/۹۸ در جلسه شورای پروانه نمایش مطرح گردید و مصوب می گردد:

« با توجه به شرایط خاص این فیلم و پروانه نمایش صادر شده در سال ۱۳۹۳ جهت نمایش در هنر و تجربه ، شورا پس از بحث و بررسی مجدد سوابق موجود، به این نتیجه رسید که نحوه اکران فیلم را با شرایط محدودیت سنی (۱۵+) به صلاحدید ریاست سازمان سینمایی واگذار نماید.»

متن فوق به اتفاق آرای اکثریت حاضر مصوب گردیده است و براساس همین مصوبه با وجود آن که تعدیل صحنه های خشونت، جزو مصوبه نبوده است اما با مذاکره معاون ارزشیابی و نظارت سازمان با تهیه کننده فیلم، با تعدیل صحنه خشونت و محدودیت سنی، فیلم با طی همه مراحل قانونی و رویه های معمول با محدودیت سالن و مدت اکران در گروه آزاد به نمایش درآمده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار