نماینده ولی فقیه دراستان یزد: در بسیاری از صنایع باور به توان داخل ایجاد نشده است

یزد(پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با انتقاد از واردات گسترده در برخی صنایع گفت: در بسیاری از صنایع باور به توان داخل ایجاد نشده است.

کد مطلب: ۹۶۵۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه دراستان یزد: در بسیاری از صنایع باور به توان داخل ایجاد نشده است

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با جمعی از اعضای اتحادیه‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد با اشاره به اینکه دین اسلام مترقی‌ترین نوع اداره حکومت را بیان کرده اظهار داشت: اگر محاسبات دولت‌ها تنها بر اساس اداره حکومت بدون توجه دستورات الهی باشد این حکومت نمی‌تواند جامعه را به سمت سعادت به خیری هدایت کند.

وی تصریح کرد: در ابتدای انقلاب برخی تاکید داشتند که دین نباید در اداره حکومت نقشی داشته باشد و حکومت اسلامی نباید تشکیل شود اما امام خمینی(ره) با جدیت در این مسیر ایستادگی کردند و نگذاشتند این چنین تفکری در انقلاب اسلامی ایران نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: 40 سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد ولی در برخی از صحنه‌ها هنوز نتوانستیم خودمان را به درستی بشناسیم و توانمندی‌هایی که داریم را شکوفا کنیم.

وی بیان کرد: در بسیاری از علوم جوانان ما با اتکا به توانایی‌های خود، توانستند به بالاترین سطح پیشرفت‌های دنیا دست پیدا کنند و کشور را به صورت کامل خودکفا کنند.

امام جمعه یزد افزود: با این وجود در برخی از عرصه‌ها متاسفانه به نیروهای داخلی و ظرفیت جوانان در کشور توجه نشد و از جمله در بسیاری از صنایع خود را باور نکردیم و همچنان برای تامین کوچکترین ابزار وابسته به غرب هستیم.

ناصری یزدی دلیل این موضوع را سطحی بودن سیستم آموزشی در ایران دانست و تصریح کرد: در سیستم آموزشی ما یک محتوای مشخص به دانش‌آموز داده می‌شود که باید آن را بخواند، حظ کند و نمره بگیرد و در واقع سبک آموزشی ایران «بخوان، حفظ کن، نمریه بیار» است.

وی گفت: همینطور دانش آموزان را تا 12 سال به جلو می بریم و برای کنکور هم یک سال کامل دانش‌آموزان به حفظ دروس می‌پردازند و پس از آن هم در دانشگاه مجددا دروسی که اساتید ارائه می‌کنند را حفظ می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: سبک آموزشی فعلی ایران سبکی است که 100 سال پیش انگلیسی‌ها با جداکردن قرآن از آموزش، به ایران دیکته کردند و از آن زمان تاکنون این سبک در ایران در حال انجام است در حالی که سبک آموزشی ایران باید بر اساس بخوان، یادبگیر، تفکر کن و نوآوری داشته باش تنظیم شود.

ناصری یزدی اظهار داشت: در مسیر آموزش بارها تاکید کردم که باید سه موضوع تدین، تفکر و تعقل را راهنمای کار خود قرار دهیم گفت: تدین به معنای ارتباط با خدا و شناسایی هویت است و پس از آن تفکر به معنای فکر کردن در هر چیزی است، به این صورت که دروس را حفظ نکنیم و حتما در ارتباط با دلیل آن فکر کنیم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: به وسیله تعقل هم ما به آنچه که یادگرفته‌ایم و در ارتباط با آن فکر کرده‌ایم، عمق می‌دهیم و می‌توانیم آن‌چیزی که در علوم مختلف وجود دارد را به دست آوریم، ما به وسیله تعقل انتخاب درست انجام می‌دهیم و همین انتخاب هم نمی‌گذارد مسیر را اشتباه برویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار