مدیرکل بیمه سلامت استان یزد:

بزودی از آیین نامه اجرائی بیمه درمان اجباری رونمائی می شود

یزد(پانا) -مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: شیوه نامه اجرایی بیمه درمان اجباری در کشور تدوین شده و در آبان ماه سال جاری رونمایی خواهد شد.

کد مطلب: ۹۶۵۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
بزودی از آیین نامه اجرائی بیمه درمان اجباری رونمائی می شود

محمد دریجانی افزود: در این آیین نامه چند درصد باقی مانده جمعیت کشور که دارای هیچ بیمه‌ای نیستند تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: در این آیین نامه عدالت در سلامت رعایت شده و به صورت یکسان همه افراد را شامل نشده بلکه دهک‌های اول، دوم و سوم به صورت رایگان، دهک‌های چهارم با ۵۰ درصد تخفیف و دهک‌های پنجم به بالا با پرداخت تمام حق بیمه دارای بیمه سلامت خواهند شد.

وی ادامه داد: در گذشته با اعلام عضویت رایگان شهروندان در بیمه سلامت افرادی داشتیم که کارخانه دار بودند ولی به صورت رایگان بیمه شده بودند و در کنار افراد ضعیف قرار می‌گرفتند اما در این طرح همه موارد دیده شده و ان شاءالله به گونه‌ای عمل خواهد شد که هیچ کس بدون بیمه درمان در کشور نباشد و افراد مشخص شده در این آیین نامه به صورت رایگان بیمه خواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد اظهار داشت: هوشمندسازی و حذف کاغذ در پرونده‌های بیمه از دیگر اقداماتی است که در استان یزد انجام شده و صدور نسخه الکترونیکی و ارسال به داروخانه‌ها نیز در دست اقدام است و روندی ادامه خواهد یافت تا سرانه براساس وسع افراد گرفته شده و پرداخت هزینه هم بر اساس نیاز خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار