فرماندار اشکذر :جلب اعتماد مردم در حوزه وقف موجب مشارکت بیشتر می‌شود

یزد(پانا) - فرماندار اشکذر با بیان اینکه باید تلاش کرد تا ذهنیت منفی در بین مردم نسبت به سنت حسنه وقف را از بین برد، اظهار داشت: اعتمادزایی در حوزه وقف موجب مشارکت بیشتر مردم می‌شود و باید تلاش کرد تا اعتماد مردم در این حوزه را جلب نمود.

کد مطلب: ۹۶۵۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اشکذر :جلب اعتماد مردم در حوزه وقف موجب مشارکت بیشتر می‌شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، به مناسبت دهه وقف، " رمضانعلی خادمی" رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اشکذر و کارشناسان این اداره با حضور در دفتر فرماندار اشکذر با "هادی هادی نسب" دیدار و پیرامون مسائل و مشکلات این حوزه بحث و تبادل نظر شد.

فرماندار اشکذر ترویج فرهنگ وقف، معرفی و تبیین اهمیت این سنت حسنه به مردم از طریق برگزاری همایش‌ها و خصوصاً از طریق رسانه‌ها را از جمله رسالت اصلی این سازمان عنوان کرد و گفت: اجرای نیت واقفان، یکی از مهمترین وظایف اوقاف به شمار می‌رود تا دقیقاً بر اساس نیت واقفانی که در گذشته اموالشان را وقف کرده‌اند عمل شود.

هادی هادی نسب با بیان اینکه باید تلاش کرد تا ذهنیت منفی در بین مردم نسبت به سنت حسنه وقف را از بین برد، اظهار داشت: اعتمادزایی در حوزه وقف موجب مشارکت بیشتر مردم می‌شود و باید تلاش کرد تا اعتماد مردم در این حوزه را جلب نمود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اشکذر به بیان گزارشی از موقوفات این شهرستان پرداخت و گفت: 1212 موقوفه به صورت متصرفی و غیر متصرفی و 3174 رقبه، 10 بقعه و زیارتگاه که 5 مورد آن گردش مالی فعالی دارند در مناطق مختلف شهرستان وجود دارد.

رمضانعلی خادمی توجه به اجرای برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه را از اولویت های این سازمان برشمرد و افزود: در همین راستا برنامه های فرهنگی مختلفی از جمله اجرای طرح آرامش بهاری، طرح نشاط معنوی، طرح سوگواره یاس نبوی، طرح بصیرت عاشورایی و طرح ضیافت الهی متناسب با ایام سال در امامزاده سید حسین بندرآباد، امامزاده مراد اشکذر، امامزاده میرحسن حاجی آباد و مسجد ریگ رضوانشهر برگزار می شود.

وی از رشد قابل توجه وصول عواید و هزینه های اماکن موقوفه این شهرستان خبر داد و بر تلاش در جهت احیای این سنت حسنه در بین مردم تاکید کرد.

استجاری بودن و کمبود نیروی انسانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان از مهمترین مشکلاتی بود که رمضانعلی خادمی به آن اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار