زنگ آغاز هفته پدافند غیرعامل در مدارس پاکدشت نواخته شد

پاکدشت (پانا) - زنگ بزرگداشت هفته پدافندغیر عامل با هدف آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان نسبت به اهمیت این موضوع در مدارس شهرستان پاکدشت نواخته شد.

کد مطلب: ۹۶۵۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
زنگ آغاز هفته پدافند غیرعامل در مدارس پاکدشت نواخته شد

سیلسپور آیین پدافند غیرعامل را با توسعه پایدار مرتبط دانست و افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل و رعایت اصول مهندسی پدافند از جمله مکان یابی، جانمایی، مقاوم سازی در تاسیس و ایجاد طرح ها و زیرساخت ها مصون سازی آنها در مقابل تهدیدات را در پی خواهد داشت.

او با بیان اینکه پدافند غیر عامل گستردگی بسیاری در حوزه های زیرساختی، زیستی، فضای مجازی، اقتصادی، فرهنگی و اجرایی دارد گفت: شهرستان پاکدشت از جمله شهرستان هایی است که در اکثر بخش ها صاحب امتیاز بوده، از این رو فراهم سازی شرایط زیرساخت پدافند غیرعامل در این شهرستان دارای اهمیت بالایی است.

این مقام مسول گفت: وجود ظرفیت‌های خاص چون عبور زائران علی بن موسی الرضا علیه‌السلام از محور مواصلاتی از داخل شهرستان، وجود زمین‌های کشاورزی و گلخانه‌ها، صادر کردن گل و گیاهان زینتی به کشورهای اروپایی، وجود عشایر لر، کرد و سایر مذاهب و نژاد‌ها در کنار هم، وجود گسل ایوانکی و سایت نظامی پارچین در اطراف این شهرستان باعث شده ارزش و اهمیت پدافند غیرعامل در این شهرستان بیش از پیش اهمیت داشته باشد.

سیلسپور در پایان در بخش دیگری از سخنان خود آموزش و پرورش را اصلی ترین بستر اجرای پدافند غیر عامل دانست و افزود: آگاه سازی و مقاوم سازی فرهنگی و اجتماعی جامعه نسبت به تهدیدهای جنگ نرم دشمن باید نوک پیکان استراتژی پدافند غیر عامل باشد به همین دلیل هشتم آبان ماه به عنوان روز ملی پدافند غیرعامل و هشتم تا چهاردهم آبان ماه نیز به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار