نشست نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای اسلامی و شهردار تفت

تفت(پانا)_نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۵، تحول درآمدی ایجاد کرد، گفت: شهرستان های تفت و میبد در این اصلاح قانون بیشترین جهش را داشتند.

کد مطلب: ۹۶۵۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
نشست  نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای اسلامی و شهردار تفت

دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی افزود: درآمد شهرداری تفت بر اساس مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۵ بیش از سه برابر شده است این در حالی است که بسیاری از شهرداری ها با کاهش مواجه بودند.

سید مهدی اعرابی رئیس شورای اسلامی شهر ضمن خیر مقدم و تشکر بابت پیگیری بحث اصلاح روند توزیع مالیات ارزش افزوده به ماده 43 قانون مالیات ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: شهر تفت بالاترین سرانه فضای سبز عمومی استان را دارا می باشد و قله شیرکوه منبع تغذیه آب قنوات تفت و بسیاری از منابع آبی استان است و از طرفی هم شهر تفت یک شهر گردشگری طبیعیست که بالاترین جمعیت شناور گردشگری استان را داراست که این موضوع طبق آمار و ارقام و مستندات موجود قابل اثبات می باشد و از طرفی دیگر هم در شهرستان تفت معادن بسیاری وجود دارد که بعضا فعال و بعضی دیگر هنوز به بهره برداری نرسیده اند که بهره برداری از آن ها و تردد در روستاها ضمن آسیب رساندن به جاده ها باعث آلودگی قنوات خواهد شد که این عوامل مطرح شده ملاک های بسیار خوبیست تا سهمیه شهرستان تفت از ارزش افزوده افزایش یابد.

مهندس بهارستان عضو شورای شهر و نماینده شورای شهر در شورای شهرستان هم به موضوع معادن و مشکلات بوجود آمده اشاره کرد و افزود: در بعضی از روستاهای شهرستان بیش از ۱۷ معدن فعال و در حال بهره برداری وجود دارد که طبق استعلامات گرفته شده از ارگان های مربوط نظیر محیط زیست، جهاد کشاورزی و اداره راهداری، این معادن در حال وارد کردن خسارت به روستاها، راه ها و تحت تاثیر قرار دادن کشاورزی هستند و آسایش و ارامش مردم را گرفته اند.

وی وجود معادن، جمعیت شناور و پراکندگی روستاهای شهرستان تفت را از دیگر شاخص های مطلوب جهت افزایش سهم شهرستان از عوارض ارزش افزوده دانست.

مهندس فتوحی شهردار تفت نیز در این جلسه با بیان اینکه بودجه شهرداری تفت رقم قابل توجهی نیست و از نظر ماشین آلات در ضعف شدید هستیم به آتش گرفتن کارخانه سرنگ سازی نصرآباد اشاره کرد و افزود: از آنجاییکه آتش نشانی تفت باید بیشتر مناطق شهرستان نظیر نصرآباد، ده بالا، طزرجان و... را پشتیبانی کند چنانچه بطور همزمان در دو یا چند نقطه از شهرستان حادثه ای رخ دهد با امکانات موجود قادر نخواهیم بود به مردم امداد رسانی کنیم به عنوان مثال در هنگام اتش سوزی کارخانه نصرآباد، خودرویی در ورودی شهر تفت دچار حادثه شده بود که عوامل آتش نشانی با موتور سیکلت جهت امداد رسانی در منطقه حاضر شده بودند.

مهندس فتوحی همچنین به کمبود تانکر آب و فرسودگی آسفالت معابر سطح شهر اشاره کرد و خواستار پیگیری جهت تخصیص سهمیه قیر و تامین منابع مالی جهت تعویض و بهسازی آسفالت معابر سطح شهر شد.

در ادامه اعضای شورای شهر موضوعات دیگری را نیز مطرح کردند و خواستار پیگیری مشکلات موجود شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار