حاجی میرزایی: شورای آموزش و پروش کانون تحول و توسعه است

تهران (پانا)- وزیر آموزش و پرورش براستفاده از منابع و ظرفیت های استانی برای حل مشکلات آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت شورای آموزش و پروش استان کانون تحول و توسعه جریان یادگیری است، این شورا باید منابع و ظرفیت های استانی را برای حل مشکلات فعال کند.

کد مطلب: ۹۶۵۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: شورای آموزش و پروش کانون تحول و توسعه است

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی که در دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد، گفت: نهادهای ناکارآمد همواره تحولات را به شکست می رسانند، بنابراین تحول در امر توسعه منوط به یادگیری در سطح جامعه است.

وی تصریح کرد: بخش عظیمی از جامعه فاقد مهارت های کافی برای مشارکت موثر در امر توسعه هستند و حل این مهم مسئولیت نهادهای آموزشی است که باید با همکاری سایر نهادها این ماموریت را محقق کنند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پروش استان کانون تحول و توسعه جریان یادگیری است، این شورا باید منابع و ظرفیت های استانی را برای حل مشکلات فعال کند، از طرفی ما برای خراسان رضوی تبعیض مثبت در سطح وزارتخانه قائل هستیم و هرچقدر بتوانیم منابع بیشتری برای این استان اختصاص خواهیم داد.

وی اظهار کرد: اگر با همت استاندار و مدیران دستگاه ها، ظرفیت های قانونی فعال شود، می تواند در تامین منابع مالی موثر واقع شود.

حاجی میرزایی عنوان کرد: این که در بخش هایی از حاشیه شهر مشهد سرانه فضای آموزشی 2.1 مترمربع است فوق العاده نگران کننده است، البته با توجه به شرایط ویژه شهر مقدس مشهد ومهاجرپذیری این شهر تبعیض مثبت ویژه ای برای اختصاص اعتبارات به این شهر قائل هستیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید لااقل بتوانیم سرانه فضای آموزشی در مناطق حاشیه ای شهر مشهد را به حد متوسط کشوری برای هر دانش آموز نزدیک کنیم.

وی تاکید کرد: همه ظرفیت ها برای ساماندهی مناطق حاشیه شهر مشهد باید به کار گرفته شود و هرچه سریعتر اقدامات لازم انجام گیرد.

حاجی میرزایی در پایان گفت: شرکت های بزرگ فعال در امر توسعه استان خراسان رضوی می توانند بخشی از مسئولیت اجتماعی خود را به آموزش و پرورش اختصاص دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار