امام جمعه موقت شهرقدس :ملت ایران در مکتب سیدالشهدا علیه اسلام تربیت شده است

شهرقدس (پانا) - جوانان و نوجوانان در دوران دفاع مقدس با رشادت های خود ایفای نقش کردند و در گام دوم انقلاب نیز جوانان و نوجوانان دین محور نقش مهمی در جامعه دارند و میدان‌دار خواهند بود.

کد مطلب: ۹۶۵۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه موقت شهرقدس :ملت ایران در مکتب سیدالشهدا علیه اسلام تربیت شده است

حجت الاسلام موحد امام جمعه موقت شهرقدس در خطبههای عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی بیان کرد: رعایت تقوا از واجبات و حدود الهی است و موجب عاقبت به خیری انسان می شود و انسان با تقوا از دوستان خدواند میباشد و به یاری دین خدا می شتابد و قرآن هدایتگر ویژه برای متقین است.

او در ارتباط با سبک زندگی اسلامی اذعان کرد: پیامبر اسلام(ص) اسوه و الگوی نمونه در رفتارهای اجتماعی هستندو ویژگی‌های اخلاقی بارز پیامبر اسلام(ص) موجب شده بوده که دشمنان نیز از سخنان و رهنمودهای وجود مبارک پیغمبر(ص) در مسائل اجتماعی استفاده کنند.

او تصریح کرد:از جمله ویژگی های اخلاقی پیامبر اسلام(ص) مصافحه با مردم بود و حق بیت المال را ادا می کردند و مسائل مردم و اداره امور را در مسجد به عنوان پایگاه اسلامی رسیدگی می کردند و ما به عنوان امت ایشان باید از این خصوصیات اخلاقی ارزشمند الگو بگیریم وپیامبر اسلام(ص) شخصیت اول نظام آفرینش هستند و برای حق مردم اهمیت بسیاری قائل می شدند.

خطیب موقت نماز جمعه شهرقدس با اشاره به هفته بسیج دانش آموزی اظهار داشت: دانش آموزان عامل مهم در بسترسازی ظهور حضرت حجت(ع) هستند.

حجت الاسلام موحد در ارتباط با پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل روشی مقتدرانه برای ایمن کردن در مقابله با دشمن است و مجمع تشخیص مصلحت نظام در سند چشم انداز بیست ساله کشور پدافند غیرعامل را مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری های ملی و تسریع مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود، تعریف می کند و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز پدافند غیرعامل را به عنوان یک اصلی برای همیشه نه برای یک مقطع خاص می دانند.

او با اشاره به شهادت اولین شهید محراب افزود: آیت الله سید محمد علی قاضی طباطبایی عالم برجسته و اولین شهید مجموعه نماز جمعه بودند. نماز جمعه اصلی ترین سنگر دفاع از دین و نظام اسلامی است و امام جمعه نگاهبان این سنگر میباشد و دشمن هیچ گاه نمی تواند نورانیت این سنگر را از بین ببرد.

حجت الاسلام موحد بیان کرد: در سیزدهم آبان ماه سال چهل وسه امام خمینی(ره) پس از سخنرانی قراء در حسینه اعظم قم علیه قانون ننگین کاپیتالاسیون دستگیر و از قم به ترکیه تبعید شدند.

او با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی امریکا در سال پنجاه و هشت ادامه داد:سیزدهم آبان ماه روز مبارزه ملی با استکبار جهانی است و دانشجویان با اقدام شجاعانه و تکیه به تقوا و ایمان و پیروی از رهبری انقلاب لانه جاسوسی امریکا را تسخیر کردند و پیامدهایی به دنبال داشت.

حجت الاسلام موحد تاکید کرد:از جمله پیامدهای این اقدام اعلام جهانی ملت ایران بود که در برابر توطئه ها ایستادگی و مقاومت خواهیم کردو ملت ایران در مکتب سیدالشهدا علیه اسلام تربیت شده است و امریکا باید این را بداند که نمی تواند چون گذشته شیطنت کندو ایران اجازه بازگشت امریکا به ایران را نمی دهد و ملت ایران تحت بار ظلم نخواهد رفت و تا آخرین نفس ایستاده و باید بدانیم تنها راه برون رفت از مشکلات تبعیت از رهبری است.

خطیب موقت نماز جمعه شهرقدس با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: جوانان انقلابی چشم امید برای رسیدن به حکومت جهانی اسلامی هستندوجوانان و نوجوانان در دوران دفاع مقدس با رشادت‌های خود ایفای نقش کردند و در گام دوم انقلاب نیز جوانان و نوجوانان دین محور نقش مهمی در جامعه دارند و میداندار خواهند بود.

/خبرنگار: محمدجواد ماهر/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار