دستورهای پزشکی برای استفاده از رایانه و گوشی همراه

تهران (پانا) - به‌گفته متخصص ارتوپدی در هنگام استفاده از رایانه یا گوشی همراه، گردن را نباید بیش از ۱۰ تا ۱۵ درجه خم کنیم؛ چرا که در غیر این صورت باعث بروز آرتروز و دیسک آرتروز گردن می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۵۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
دستورهای پزشکی برای استفاده از رایانه و گوشی همراه

به‌گزارش فارس، گسترش وسایل ارتباطی الکترونیکی و رشد روز افزون آن، در عین‌حال که باعث آسان شدن ارتباطات و تسهیل امور مختلف در زندگی انسان شده است، اما استفاده بی‌رویه و عدم‌رعایت نکات بهداشتی هنگام استفاده از این وسایل، باعث بروز مشکلاتی در نواحی مختلف بدن از جمله ناحیه گردن می‌شود.

عادل ابراهیم‌پور، متخصص ارتوپدی و استاد دانشگاه درباره «چگونگی قرار گرفتن صحیح سر و گردن هنگام استفاده از رایانه و گوشی همراه‌»، اظهار کرد: وضعیت قرار گرفتن گردن هنگامی‌که به رایانه، تلویزیون یا گوشی نگاه می‌کنیم، بسیار مهم و قابل‌توجه است.

او با انتقاد از خم شدن زیاد گردن افراد در هنگام استفاده از رایانه و گوشی همراه، ادامه داد: در یک وضعیت عادی گردن و سر باید وسط شانه باشد. خط شاقول داریم؛ یعنی خطی که اگر وزنه‌ای از گوش آویزان کنیم، باید از وسط شانه بگذرد.

این متخصص ارتوپدی افزود: اگر رایانه جلوی فرد باشد، یا هنگام استفاده از گوشی همراه، باید اینها در موازات گردن قرار گیرند و نیاز به خم کردن زیاد نباشد و اگر از ۱۵ تا ۱۵ درجه بیشتر باشد، باعث آرتروز و دیسک آرتروز گردن می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار