محمد صیدلو:برگزاری اردوی راهیان نور یک مطالبه‌مردمی است

تهران (پانا) - همزمان با روز نوجوان همایش تقدیر ازخادمین و دست اندر کاران راهیان نور سال نود وهفت و برنامه ریزی برای برنامه سال جاری با حضور مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ، شورای معاونین و مسئولین سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۵۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
محمد صیدلو:برگزاری اردوی راهیان نور یک مطالبه‌مردمی است

در این همایش محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سخنانی با نام بردن از محمد حسین فهمیده به عنوان یک شهید کم سن و سال اما بزرگ اظهار داشت : شهید فهمیده محصول یک تربیت صحیح بود و تربیت امری اتفاقی نیست و این نوجوان عزیزترین داشته خود ،یعنی جانش را با آگاهی کامل و با اراده برای اعتقاد وطنش فدا می کند و این امر در سن سیزده سالگی به فهم و درک تحیر برانگیزی نیاز دارد .

او در ادامه افزود : وجود نوجوانانی از قبیل محمد حسین فهمیده‌ها باعث می‌شود تا دشمنان به راحتی نتوانند در مورد این آب و خاک چشم طمعی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان داشت: آنچه تصور دشمن از فتح چند روزه تهران و ایران در ابتدای جنگ را به مذلت و خواری چندین ساله برای او تبدیل نمود، حضور امثال محمد حسین فهمیده‌ها در کشور بود.

او گفت: محمدهای فهمیده بالقوه امروز سرکلاس درس ما هستند، چگونه باید تعلقات مذهبی ، دینی ، ملی و تعلق به این آب و خاک را در محمد حسین‌های بالقوه در کلاس تبدیل به فعلیت کرد تا این سرزمین از امثال او خالی نماندو باید فضایی تربیتی ایجاد کرد و در آن فضا است که چنین نوجوانانی حاصل می‌شوند .

صیدلو با اشاره به قرائت زیبای دانش‌آموز قاری قرآن در همایش تاکید کرد: درمسیر زندگی این نوجوان لاجرم یک معلم خوب، خانواده‌ خوب، مسجد خوب و روحانی خوب نقش داشته و این تربیت اتفاقی نبوده است، بلکه اشخاصی برای این موضوع فعالیت کرده‌اند و ما باید برای تربیت کردن امثال این دانش آموزان برنامه داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران درخصوص برگزاری اردوهای راهیان نورخاطرنشان کرد: در این فضا می‌خواهیم تغییری درنگاه دانش‌آموزان صورت بگیرد و این شدنی نیست مگر این که این فضا را ایجاد کنیم و در این چند روزی که دانش‌آموزان با ما هستند باید برای آن کار فرهنگی، برنامه داشته باشیم.

صیدلو با اشاره به برگزاری راهیان نور علیرغم برخی از کاستی‌ها به شکل یک کار بزرگ و موفق، از دست‌اندرکاران این برنامه تشکر کرد و افزود: اردوی راهیان نور یک مطالبه‌ی مردمی است، قبل از اینکه نهادهای رسمی مانند آموزش و پرورش وارد این موضوع بشوند در حقیقت این خواسته و ابتکار خود مردم بوده است.

او تصریح کرد:: در سال هفتاد وشش علاقه‌ مردم برای حضور در سرزمین‌هایی که درگیر جنگ تحمیلی بودند باعث شد این مسئله به ذهن مسئولین خطور کند که می‌توان چنین فعالیتی را انجام دادو آنچه که ما در این حوزه انجام می‌دهیم به تبعیت از مردمی است که دلبسته‌ نظام و سرزمین، شهدا وآب و خاک ایران هستند.

همایش تجلیل از خادمان و دست‌اندرکاران راهیان نوردر سالن همایش سردار شهیدجعفر جنگروی سپاه سیدالشهدا(ع) شهرری برگزار شد

در برنامه اردوهای راهیان نور با همکاری آموزش و پرورش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم این امکان را پیدا می‌کنند که در اردوی تربیتی مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حضور داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار