حسینعلی امیری: طالقانی به الگوی تمام عیار زن مسلمان مبارز تبدیل شد

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس جمهوری در پیامی ضمن تسلیت درگذشت اعظم طالقانی نوشت: این بانوی شجاع و فداکار همواره درعرصه های مهم سیاسی و اجتماعی حضور فعال ‌داشت و به روشنگری نسل انقلاب پرداخت و به الگوی تمام عیار زن مسلمان مبارز تبدیل شد.  

کد مطلب: ۹۶۵۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
حسینعلی امیری: طالقانی به الگوی تمام عیار زن مسلمان مبارز تبدیل شد

حسینعلی امیری در پیامی درگذشت دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی، مبارز پیشکسوتِ آزادیخواه، خانم اعظم طالقانی را باعث تأثر و تألم عنوان کرد و نوشت: این بانوی شجاع و فداکار، در طول سالهای سخت مبارزه با رژیم ستمشاهی، دوشادوش پدر مجاهد نستوهش از آرمانهای بلند انسانی و اسلامی دفاع و با ظلم مبارزه کرد و در این راه، در زندانهای طاغوت، شکنجه های بسیار متحمل شد، اما لحظه ای درمقابل ظلم سرخم نکرد.

در بخش دیگر این پیام آمده است: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، دو دوره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بود، همواره در عرصه های مهم سیاسی و اجتماعی حضور فعال ‌داشت و به روشنگری نسل انقلاب پرداخت و به الگوی تمام عیار زن مسلمان مبارز تبدیل شد.
امیری در این پیام افزود: اینجانب ضایعه فقدان این بانوی مبارز را به خانواده محترم و بیت معزز مجاهد نستوه آیت الله سید محمود طالقانی، جامعه زنان انقلاب اسلامی، اصحاب فرهنگ و اندیشه و قلم و همه بستگان، وابستگان و داغداران این عزیز درگذشته تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند سبحان (جل وعلا) برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با پدر بزرگوارشان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر، مسألت می نمایم.

«ز» فرزند آیت الله طالقانی و از بانوان مبارز انقلاب که در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود، شامگاه چهارشنبه ۸ آبان، دار فانی را وداع گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار