داریوش ارجمند جواب افخمی را داد

تهران (پانا) - سیدعلی ضیا در ویژه برنامه آغاز ربیع الاول میزبان داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت بود که پخش سریال پرطرفدار «ستایش» با حضور او در نقش حشمت فردوس اخیرا به پایان رسید.

کد مطلب: ۹۶۴۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
داریوش ارجمند جواب افخمی را داد

به گزارش روابط عمومی «فرمول یک»، ارجمند در ابتدا درباره موفق شدن «ستایش 3» اظهار کرد: ما نوکر مردم هستیم. من یک بار در تلویزیون یک جمله ای گفتم مبنی بر اینکه من برای زندگی ام فلسفه ای دارم و الکی زندگی نمی کنم. عبودیت خداوند، نوکری مردم وخدمت به فرهنگ سرزمینم فلسفه زندگی ام است برای همین هم فیلم و سریال کم قبول می کنم اما آن چیزی را که قبول می کنم بادقت است. مثل «ستایش» که 10 سال است من سر آن هستم. در این بین فیلمهایی هم کارکرده ام که از آنها خجالت نمی کشم.

یک فریم فیلم با من کار نکرده اند می گویند ارجمند عصبانی و بداخلاق و ضعیف کش است

وی در ادامه به بهروز افخمی که در برنامه «سلام صبح بخیر» انتقاداتی را روانه او کرده بود، تلویحا اینطور پاسخ داد: من به کارهایی که کرده ام افتخار نمی کنم به کارهایی که نکرده ام افتخار می کنم. وگرنه کارهایی را که انجام داده ام همه دیده اند. نقد هم می کنند و بدون اینکه مرا ببینند و یک فریم فیلم با من کار کرده باشند می گویند که ارجمند عصبانی و بداخلاق و ضعیف کش است و از این اصطلاحاتی که بیشتر برای نمایندگان مجلس و وکلا است استفاده می کنم. می خواهم بگویم اینطوری نیست.

این بازیگر تاکید کرد: من نوکر مردم هستم و همین که «ستایش» گرفته به خاطر این است که من نوکری مردم را کرده ام. من از سر شانه به مردم نگاه نمی کنم و آنها مرا از جنس خودشان دیده اند و این متعلق به سعید مطلبی است که از 18 سالگی فیلم ساخته و تمام زندگی اش را گذاشت و این سریال را نوشت. با بیماری کمردرد چطور ایستاد. از سوی دیگر جوانمرد دیگری یعنی سعیدسلطانی بچه عشایر لر پاک کارگردان این سریال و این اجری است که خداوند به اینها می دهد. آرمان زرین کوب هم پای این سریال ایستاد. شاید خیلی جاها بدهکار شد. البته نمی خواهم اینجا حرفی بزنم چون تلویزیون خانه من است و به هر حال یک جاهایی اشکال پیش می آید. اینکه می گویی گرفته است یک علامت است و نشان میدهد این مردم فهیم هستند.

ارجمند با اشاره به رضایت 85 درصدی مخاطبان از این سریال گفت: گفتند 85 میلیون را از کجا آورده اید؟ شیرخواره ها را هم حساب کرده اند؟ نمک می ریزند. مگر وقتی می گوییم نمی خواهم صد سال سیاه تو را ببینم منظورمان واقعا یک قرن است؟ این اگزجره در ادبیات و فردوسی هم هست. 80 درصد مخاطبان این سریال را دوست داشته اند و نمی دانم چرا وقتی سریالی که می گیرد برخی اینطور برخورد می کنند. مردم دنبال بقیه اش هستند و این یعنی ما موفق شده ایم.

به جان ضیا و یل نمی دانم فصل چهار ساخته می شود یا نه ولی مردم دنبال آن هستند

وی در پاسخ به اینکه آیا «ستایش4» ساخته می شود، تصریح کرد: به جان ضیا نمی دانم. به جان یل نمی دانم. اگر هست در کله آقای مطلبی است اما مردم آن را می خواهند. من دیروز به حرم امام رضا (ع) دعوت بودم و ماشین آتشنشانی مرا به حرم برد چون ازدحام مردم زیاد بود. همه هم می پرسیدند فصل چهارم ستایش چه زمانی می آید؟ اگر هست در سر آقای مطلبی است و من حتی فصل سه را هم نمی دانستم. برای تلویزیون چه چیزی بهتر از این که اکثر مردم عاشق برنامه ای شوند. منظور این نیست که این سریال گل بی عیب خداوند است اما اشکالات آن را من می فهمم.

بازیگر نقش حشمت فردوس درباره انتقاداتی که به گریم نرگس محمدی می شود، پاسخ داد: درباره گریم شما ببینید این دختر در فصل 1 چند ساله است؟ او 17، 18 ساله بوده که ازدواج کرده و یک دختر بچه بوده است. حالا هم یک پسر 23 ساله دارد و حالا 40 ساله است. باید او را خرد می کردیم؟ بیا برویم زن 40 ساله سرحال به تو نشان بدهم. قرار نیست مادربزرگ چروکیده بیاوریم. زنی که تمام عمر کار کرده و رنج هم برده و همین رنج و مسئولیت او را جوان نگه داشته است! او ناچار بوده جوان باشد و رستوران را در رامسر اداره کند.او باید قدرت فرار از دست حشمت را می داشت.

«ستایش» باید هفتگی پخش می شد تا ارزش آن دانسته شود!

ارجمند تصریح کرد: مسائلی در این سریال شنیده نشد. اعتراض من به تلویزیون هم این بود که چرا این سریال را هر شب 4 دفعه پخش می کنید؟ مردم دوست دارند ببینند اما مگر شما هرچه مردم دوست دارند به آنها می دهید؟ یک چیزهایی را بایدقطره چکانی بدهید تا ارزش آن دانسته شود. این سریال باید هفته ای یک بار پخش می شد تا ارزش آن دانسته شود. مطلبی یک جامعه شناس درجه یک است و هیچ ضعفی ندارد.

وی در پاسخ به ضیا در این باره که تحت تاثیر علی شریعتی است، گفت: مسائلی درباره اجتماع و دین و اقتصاد هستند که اصل هستند و هر تغییری رخ بدهد این ها تغییر نمی کند. البته جهان دارد اینها را سمباده می زند. اما مثلا غیرت و ناموس پرستی می تواند تغییر کند؟ یک چیزهایی اصل است و تغییر نمی کند شما هیچ جای دنیا مگر با دخالت سیاست نمی توانید بگویید گدایی یا فحشا خوب است. دکتر شریعتی اگر همین حالا هم می بود همین اعتقاداتی را داشت و بنا بر اعتقادات دینی مسائل جامعه را تفسیر می کرد. نمی شود گفت اشکالی ندارد. بیا جیب مرا بزن. نه اینگونه نیست.

یکی از گناهان من این است که شاگرد شریعتی بوده ام

ارجمند ادامه داد: دکتر شریعتی اصولی داشت. او به مکه رفت و برگشت و تزی به نام زر و زور و تزویر را گفت. سیدجمال الدین اسدآبادی گفت وای بانک آمد. هر بانک و بیمه ای تابلو اش را می بینی سه گانه دکتر را می بینید: زر و زور و تزویر. من شاگرد او بودم و حس اش کردم. او وقتی از حضرت زینب حرف می زد لبهایش می لرزید و نفسش بند می آمد. من از نزدیک او را حس کردم و اکنون هم یکی از گناهانم این است که شاگرد شریعتی بوده ام و حرف می شنوم. اما برایم مهم نیست و به اعتقادات خودم معتادم.

وی درباره اینکه خادم امام رضا شده نیز اظهار کرد: این اجر صبری است که در کلبه احزان کرده ام. من نزدیک به 30 سال در مشهد زندگی و نوکری امام رضا را کردم. این ها شعاری نیست و دوستانی که دارم می دانند. من کارمند تشکیلات امام رضا و 7 سال کارمند رسمی آستان قدس رضوی بودم. اما آنقدر کارهای هنری ام زیاد شد مرا چپ چپ نگاه می کردند. اما نه استعفا دادم نه بازخرید شدم نه هیچ. از روزی که وارد مشهد شدم هرچه از امام رضا خواستم به من داد؛ تحصیل، ازدواج، بچه، حج و کربلا رفتن را مدیون او هستم. حرم حضرت زینب رفتن را مدیون امام رضا هستم.

حججی که آنطور استوار بود برای پول رفت؟!

ارجمند اضافه کرد: دیشب در حرم امام رضا ما را طوری نشانده بودند که گفتم اینطوری پشتم به گنبد است. مجری حالش بد بود من حالم بد بود. گفتم سی دی را بفرستند چون نمی دانم چه گفتم. من هم نوکری امام رضا راکردم هم غلامی امام علی کردم هم همراهی عبدالعظیم حسنی را کردم که زیارتش با زیارت امام حسین یکی است. معتادم به اعتقاداتم که با شیر اندرون شده و با جانم به در می شود. من نمی توانم. من از عزیزان تاریخم، دینم و جنگم که بالاتر نیستم. مگر بچه هایی که به جبهه می رفتند و استخوان هایشان را می آورند متهم نبودند پول می گیرند؟ مگر کسانی که برای حرم می جنگند متهم نیستند چه افغان ها چه ایرانی ها؟ حججی که آنطور استوار بود برای پول رفت؟ واقعا؟ اینقدر شرف از وجود ما رخت بربسته؟

این بازیگر درباره اینکه به خاطر اعتقاداتش به او کار پیشنهاد نشود، تاکید کرد: مگر چنین روزهایی نبوده؟ برای من این روزها بوده اما اصلا . یک بار به دوستان بازیگر رفیقم گفتم من هر فیلمی را که بازی می کنم همان اول می گویم این آخرین فیلمی است که بازی می کنم. گفت چرا؟ گفتم چون اگر باور کنم فیلمهای دیگری در راه است التماسی می شوم. اگر فیلمی مال من است مال من است. اگر خداوند روزی برایت مقدر کرده هیچکس نمی تواند روزی ات را بخورد. حشمت فردوس را دوست دارم و به من نزدیک است. او رویش را به آسمان کرد و گفت خیلی مشتی هستی. وقتی حشمت فردوس می گوید مشتی هستی یعنی خیلی مشتی هستی! او خیلی ساده است.

وی در پایان خطاب به ضیا گفت: از تو ممنونم، تو را بین مجری های تلویزیون دوست می دارم چون تبارت درست است و از سرزمینی می آیی که مهد فرهنگ است. من کاشان بزرگ را خیلی دوست دارم. تو مجری نیستی که غوغاسالاری کنی تا عکست برود در اینستاگرام و بگویند دیدی طرف را خراب کرد و چه گفت؟ صاف و رک هستی. من سعی کردم همینطوری باشم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار