رییس قوه قضائیه: نظام بروکراسی پیچیده اداری موجب رشوه می‌شود

تبریز (پانا) - رییس قوه قضائیه گفت: نظام بروکراسی پیچیده اداری، موجب رشوه می‌شود و وقتی وضعیت به امر پیچیده اداری تبدیل شود و کار سه روزه در سی روزه انجام گیرد با پول و رابطه ناسالم دست به کار می‌زنند.

کد مطلب: ۹۶۴۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
رییس قوه قضائیه: نظام بروکراسی پیچیده اداری موجب رشوه می‌شود

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست با صنعت‌گران، تولیدکنندگان و کارآفرینان آذربایجان‌شرقی بیان کرد: همه دستگاه‌ها و بخش‌های کشور باید به قانون عمل کنند برای این که قانون امری تشریفاتی نیست. اگر قانون کسب و کار گفته که باید ۴۰ درصد بانک‌ها منابع خود را بدهند، باید اجرا شود و اگر در قانون آمده است که این درصد در اختیار رونق کشاورزی قرار گیرد، باید انجام گیرد.

وی با بیان این که بایستی احکام برای بهبود فضای کسب و کار، حمایت از کشاورز و تولید به‌طور جد مورد توجه قرار گیرد، گفت: کاهش بی‌رویه واردات راهکاری برای توجه به تولید داخلی است و نباید اجازه دهیم با واردات بی‌رویه و قاچاق، تولید تهدید شود.

رییس قوه قضائیه در ادامه با بیان این که تسهیل امر تولید، شفاف‌سازی و تسهیل اخذ مجوز امری بسیار مهم است و روابط ناسالم را کاهش می‌دهد، گفت: نظام بروکراسی پیچیده اداری، موجب رشوه می‌شود و وقتی وضعیت به امر پیچیده اداری تبدیل شود و کار سه روزه در سی روزه انجام گیرد با پول و رابطه ناسالم دست به کار می‌زنند.

وی گفت: تمام تلاش ما این است در جهت رونق تولید تلاش کنیم و به هیچ وجه اجازه تعطیلی هیچ کارگاه و کارخانه‌ای را نمی‌دهیم. مشکلات بیش از ۳۲ مورد از کارخانجات استان توسط دستگاه قضایی حل شده است و ۵۰۰ مورد از کارگاه‌ها و تولیدی در سطح کشور با اقدام سریع قوه قضائیه مشکلاتشان رفع شد.

رئیسی ادامه داد: تولیدگران در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند و با وجود مشکلات ما آینده را تابناک می‌بینیم و اراده دولت و نظام و مسوولان بر آن است و قوه قضائیه نیز همه ظرفیت‌ خود را پای کار آورده است و برای مبارزه با فساد اقتصادی تلاش می کنیم.

وی گفت: ماشین‌سازی جلوه‌های صنعت در کشور است ولی با یک واگذاری غلط با مشکلات زیادی روبه‌ رو شد. اگر ظرفیت کامل ماشین‌سازی احیا شود، همانند نگین خواهد درخشید و الحمدالله الان حقوق‌ها به موقع پرداخت می‌شود.

رییس قوه قضائیه به مشکلات تولید چند نرخی بودن نرخ ارز در بخش تولیدات و ایجاد پرونده‌ها اشاره قرار داد و گفت: امید است ثبات و آرامش با کمک همه صنعت‌گران به نحوی پیش رود که به تبدیل شدن تک نرخی بودن ارز برسیم زیرا این موضوع پر پرونده در قوه قضائیه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار