گیاهی که سریع رشد می کند و درآمد بالایی دارد

تهران (پانا) - به‌گفته مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با اشاره به مزایای کشت ارزن، کشت این محصول در مناطق گرم و خشک صورت گرفته و رشد سریع و طول دوره رشد کوتاه داشته که درآمد خوبی نصیب کشاورزان می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۴۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
گیاهی که سریع رشد می کند و درآمد بالایی دارد

به‌گزارش ایسنا، مریم جوادی بایگی از کشت 210 هکتار ارزن دانه‌ای در شهرستان سربیشه طی کشت بهاره 98 و شروع برداشت آن خبر داد و اظهار کرد: طی کشت بهاره سال‌جاری 210 هکتار از اراضی کشاورزی سطح شهرستان سربیشه به کشت ارزن دانه‌ای اختصاص یافت.

او با بیان اینکه رقم کشت شده شامل رقم پیشاهنگ است، افزود: 78 بهره‌بردار در کشت این محصول فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با اشاره به مزایای کشت ارزن، تصریح کرد: کشت این محصول در مناطق گرم و خشک صورت گرفته و رشد سریع و طول دوره رشد کوتاه، مقاومت بالا به خشکی و شوری، قابلیت رشد در دامنه وسیعی از خاک‌ها و درآمد مطلوب برای کشاورزان از ویژگی‌های این محصول است.

جوادی بایگی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان 525 تن محصول ارزن از سطح مزارع شهرستان برداشت شود، تصریح کرد: هر ساله در مهرماه آمارگیری زنبورستان‌ها در کل کشور آغاز و به‌صورت هماهنگ به مدت یک هفته طول می‌شود که طبق آن اطلاعات کلی زنبورستان‌های هر شهرستان از جمله تعداد زنبورداران، تعداد کلنی و تولید عسل برای هرشهرستان مشخص می‌شود.

او با بیان اینکه 31 زنبورستان غیرمهاجر، یک زنبورستان مهاجر و 32 زنبورستان نهایی در استان فعال است، افزود: 1.966 تولید ژل رویال و 132 کیلوگرم تولید موم داشته‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار