وزیر نیرو خبر داد

هدف‌گذاری صادرات برق ایران به سوریه از مسیر عراق

تهران (پانا) - به گفته وزیر نیرو یکی از اهداف ما صادرات برق به سوریه از طریق عراق است که برای اجرایی شدن این هدف باید یک خط انتقال ۴۰۰ کیلوولتی احداث شود.

کد مطلب: ۹۶۴۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف‌گذاری صادرات برق ایران به سوریه از مسیر عراق

رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز، پنج شنبه نهم آبان ۹۸ در حاشیه مراسم افتتاح نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در این نمایشگاه شاهد حضور ۳۶ شرکت از ۱۳ کشور خارجی هستیم، گفت: این نمایشگاه میزبانی بیش از ۴۶۰ تولید کننده ایرانی را نیز برعهد دارد که در شرایط فعلی نشان دهنده رشد و توسعه صنعت زیربنایی ایران است.

وی گفت: البته صنعت برق و انرژی کشور توانسته است نقش پررنگی در بازارهای فعلی منطقه ایفا کند.در همین راستا تحولات قابل توجهی را در حوزه بازسازی و توسعه صنعت برق عراق در دست انجام داریم که می تواند باعث ارتباط نزدیک و توسعه پایدار منطقه شده و صلح پایدار را در پی داشته باشد.

وی در پاسخ به جداسازی بودجه نفت از بودجه کل کشور و تاثیری که می‌تواند در صنعت برق داشته باشد نیز توضیح داد: وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی موجب شده بود که صنعت برق عمدتا از منابع داخلی استفاده کند و بخش عمده ای از ۲۳ هزار میلیارد تومان گردش مالی این صنعت از طریق منابع داخلی، صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی به بازارهای منطقه تامین شود. بنابراین می توان گفت که صنعت برق مشکلی در ارتباط با این مسئله ندارد و روند فعالیت آن همانند سابق انجام می‌شود.

اردکانیان همچنین به حضور وزیر برق سوریه در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق اشاره کرد و افزود: در جریان سفر وزیر برق سوریه به ایران قرار است یک چارچوب همکاری همه جانبه بین ایران و سوریه طراحی شود تا بتوانیم نقش عمده ای در بازسازی صنعت برق این کشور ایفا کنیم.

به گفته این مقام مسئول، ایران پروژه‌های متعددی از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۰ مگاواتی لاذقیه، احداث پست‌های برق در سوریه را برعهده دارد. از سویی دیگر یکی از برنامه‌های ما، صادرات برق به سوریه از طریق عراق است که چنین اقدامی نیازمند راه‌اندازی یک خط ۴۰۰ کیلو ولت انتقال است تا همانطور که بتوانیم با توانمندی های عمرانی خود به بازسازی و توسعه این کشور کمک کنیم.

وزیر نیرو گفت: در صورت پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بخش خصوصی ایران در صنعت برق می‌تواند با سهولت بیشتری در بازار ۱۹۰ میلیون نفری کشورهای عضو این اتحادیه حضور داشته باشند و تولید کنندگان تجهیزات برقی نیز از امتیازات این بخش برخوردار می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار