عارف: اعظم طالقانی به روشی مصلحانه از حقوق زنان دفاع کرد

تهران (پانا) - رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در پیامی ضمن تسلیت درگذشت اعظم طالقانی دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی تاکید کرد که‌ او با روشی مصلحانه در دفاع از حقوق زنان تلاش فراوان کرد.

کد مطلب: ۹۶۴۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
عارف: اعظم طالقانی به روشی مصلحانه از حقوق زنان دفاع کرد

متن پیام تسلیت محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پی درگذشت اعظم طالقانی به شرح زیر است:

«الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

خبر درگذشت بانوی گرانقدر، قرآن پژوه و از شخصیت‌های برجسته سیاسی کشورمان، سرکار خانم سیده اعظم طالقانی، برای اینجانب تلخ و اندوهبار بود.

خانم اعظم طالقانی، میراث‌دار ارزشمند پدر بزرگوارشان، آیت الله سید محمود طالقانی بودند. ایشان در قبل از انقلاب به عنوانی یک چهره مبارز و انقلابی و به تبعیت از پدرشان که پدر همه امت مبارز و آزادیخواه بود مدتها در زندان رژیم ستمشاهی رنج‌های فراوان متحمل شدند و در بعد از انقلاب اسلامی تلاش کرد روش و منش آیت‌الله طالقانی را با انتشار آثار ایشان در جامعه نشر دهد که الحق در این راه موفق بودند.

خانم اعظم طالقانی با تاسیس تشکلی سیاسی و انتشار نشریه‌ای وزین و با روشی مصلحانه فعالیت سیاسی خود را با دفاع از حقوق زنان ادامه دادند و در راه توانمندسازی زنان و کارآفرینی برای آنان بویژه در نقاط محروم کشور تلاش فراوانی کردند.

فقدان این بانوی آزادیخواه مطمئنا ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر برای ما که دوست‌دار آیت‌الله طالقانی و خانواده ایشان هستیم، است.

صمیمانه درگذشت سرکار خانم اعظم طالقانی را به فرزندان، اخوان گرامی و خواهران ارجمند ایشان تسلیت عرض می کنم و از خداوند قادر متعال برای آن بانوی والامقام علو درجات و همنشینی با حضرت فاطمه زهرا(س) مسالت دارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار