وزیر آموزش و پرورش: مشکلات فضاهای آموزشی را با مدیریت هوشمندانه به دغدغه اجتماعی تبدیل کنیم

حل مسائل و مشکلات فضاهای آموزشی مستلزم آگاهی، حمایت و پشتیبانی بدنه اجتماعی از آن‌هاست

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جمع مدیران ستادی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: مشکلات پیش روی فضاهای آموزشی را باید با مدیریت صحیح و هوشمندانه و با تدوین پیوست رسانه‌ای به دغدغه‌ اجتماعی تبدیل کنیم.

کد مطلب: ۹۶۴۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: مشکلات فضاهای آموزشی را با مدیریت هوشمندانه به دغدغه اجتماعی تبدیل کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، به منظور تشریح و تبیین فعالیت‌های مختلف انجام شده و پیش روی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مدیران حوزه ستادی این سازمان با وزیر آموزش و پرورش دیدار و گفت‌وگو کردند. در این جلسه که با حضور مهراله رخشانی مهر، رئیس سازمان، داریوش ورناصری، معاون فنی و نظارت، محمد رکوعی، معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی، مدیران کل دفاتر برنامه‌ریزی و تأمین منابع، فنی و تحقیقات، نظارت بر اجرای طرح‌ها، تجهیزات فضاهای آموزشی، مشارکت‌های مردمی، منابع انسانی و پشتیبانی، حراست، حوزه ریاست و روابط عمومی برگزار شد، برنامه ها و اقدامات این سازمان در بخش‌های مختلف ارائه شد.

تغییر رویکرد در معماری فضاهای آموزشی و رفتن به سمت ساخت مدارس بزرگ و با نشاط با رویکرد مدیریت سبز بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری؛ مکانیابی دقیق و علمی مدارس با استقرار سامانه مکانیابی که بر اساس طرح پژوهشی تدوین شده است؛ ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی، پرداختن به موضوع جدید صنعتی‌سازی مدارس برای تسریع در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و تعمیرات اساسی مدارس از موضوعاتی بود که به طور مفصل توسط معاون فنی و نظارت و مدیران‌کل مربوطه به آنان پرداخته شد و مسائل و مشکلات پیش روی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین برنامه‌های مختلفی که در حوزه جذب مشارکت‌های مردمی و جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز طی سال‌های اخیر انجام و موفقیت‌هایی که حاصل شده از دیگر مباحثی بود که گزارشات مربوط به آن ارائه و برنامه‌هایی که در راستای تقویت بخش مشارکت‌های مردمی برای توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی تدوین شده، بحث و بررسی شد.

دغدغه‌های تأمین بودجه و اعتبارات، تشریح وضعیت استان‌های کشور از لحاظ سرانه فضای آموزشی، نیازمندی‌های تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی کلاس‌های درس، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و اولویت‌بندی طرح‌ها نیز در این جلسه تبیین و ارائه شد.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه پس از استماع گزارشات و پرسش از مدیران مربوطه در بخش‌های مختلف، با بیان اینکه سیاست‌گذاری امر ساخت و ساز در آموزش و پرورش بر عهده معاونت عمرانی این وزارتخانه یعنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است، گفت: این نقش اصلی‌ترین و مهمترین وظیفه این سازمان است که باید بسیار دقیق و به درستی ایفا شود.

محسن حاجی‌میرزائی با تاکید بر برجسته‌سازی این نقش مهم، افزود: با تقویت نقش سیاست‌گذاری و نظارت بر ساخت و ساز فضاهای آموزشی دیگر شاهد نخواهیم بود که هر مدرسه‌ای با هر مشخصاتی در هر نقطه‌ای از کشور بدون توجه به سیاست‌ها و نیازمندی‌ها احداث شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از جدیت، مسئولیت‌پذیری، روحیه جهادی و انقلابی مدیران سازمان نوسازی مدارس قدردانی می‌کنم که با تلاش مضاعف و صرف انرژی در جذب اعتبارات موفق عمل کرده و با هوشمندی در زمینه‌های مختلف با انجام طرح‌های پژوهشی زمینه اقدامات ارزشمندی را فراهم کرده‌اند.

او گفت: ما در حوزه فضاهای آموزشی وارث یک وضعیتی هستیم که بنا به دلایل مختلف نواقصی دارد که سازمان نوسازی مدارس کشور می‌تواند با تقویت نقش قاعده‌گذاری این نواقص را رفع کند.

حاجی میرزائی با تأیید اقداماتی که در زمینه تدوین سامانه‌های مکانیابی و استقرار فضاهای آموزشی و همچنین شناسایی و جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه فضاهای آموزشی در حال انجام است، افزود: این اقدامات مبتنی بر پژوهش و مطالعات بسیار خوب است و موجب تسلط بر کار تخصصی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: وضعیت ما در توسعه، تجهیز و بازسازی فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد بهتر نخواهد شد مگر با مشارکت عمومی جامعه و درگیر کردن بدنه اجتماعی کشور. مسائل و مشکلات پیش روی فضاهای آموزشی را باید با مدیریت صحیح و هوشمندانه و با تدوین پیوست رسانه‌ای به دغدغه‌ اجتماعی تبدیل کنیم.

مقام عالی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: حل مسائل و مشکلات فضاهای آموزشی مستلزم آگاهی، حمایت و پشتیبانی بدنه اجتماعی از آن‌هاست و بسیار اهمیت دارد که نهادها، موسسات و وزارتخانه‌ها در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی در این زمینه فعالیت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار