تشریح دیدگاههای عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درراستای اجرای برنامه های مقابله با آسیبهای اجتماعی

اسلامشهر(پانا) - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اختصاص بودجه مناسب درجهت اجرای برنامه های فرهنگی را از مهمترین برنامه های مقابله با آسیبهای اجتماعی دانست.

کد مطلب: ۹۶۴۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تشریح دیدگاههای عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درراستای اجرای برنامه های مقابله با آسیبهای اجتماعی

سیده فاطمه ذوالقدر در حاشیه برگزاری اولین همایش فرهنگی و ورزشی همسران جانبازان اسلامشهر ودر گفتگو با خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران اظهار داشت:در درجه اول نگاه ما درمجلس شورای شورای اسلامی ودر بحث آسیبهای اجتماعی به خانواده‌هایی است که مادر سرپرست خانواده و یا بدسرپرست از نظر حضور پدر میباشند که با توجه به آمار هر دو گروه سعی گردیده با ایجاد اشتغال درخانه با وام و راه اندازی بازارچه‌های کارآفرینی با همکاری شهرداری اقدامات موثری انجام شود.

او در ادامه افزود:کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیزدر زمینه جوانان با اختصاص بودجه فرهنگی برای هر وزارتخانه به موارد مهمی از جمله ،بودجه ورزش جوانان و توسعه فرهنگ وایجاد نهادکتابخانه های عمومی توجه خاص نموده است.

نماینده مردم نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد:با همکاری شهرداری و سازمان بهزیستی مجتمع‌های ساماندهی در راستای مقابله آسیبهای اجتماعی نیزدر نظر گرفته شده که افراد در این مکانها به صورت درازمدت نگهداری شوند و زمانی به جامعه برگردند که از همه لحاظ اطمینان حاصل شده باشد.

ذوالقدر دربخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با دو وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگ و آموزش عالی که قشر وسیعی از جامعه جوان مارا در اختیار دارند همیشه در ارتباط دائم و تعامل هستیم و با دریافت آمارهای لازم راهکارهایی را ارائه میدهیم ،لیکن این دو وزارتخانه نیز از کمبود بودجه علی الخصوص در سال نود وهشت که بودجه انقباضی میباشد ،نگرانی دارند و در موردی به عنوان مثال به دانشگاه فرهنگیان بابت هر دانشجو بابت بودجه فرهنگی پنجاه هزار تومان داده شد که واقعا"چه فعالیتی را میتوان انجام داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به مبلغ سی میلیون تومان شدن وام ازدواج نیز اشاره کرد و بیان داشت :شاید این وام برای زوجین در شهرهای بزرگ زیاد جوابگو نباشد ،لیکن در روستاها و شهرهای کوچک طبق آمار موجبات رونق ازدواج را فراهم آورد.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار