آذربایجان‌غربی ششمین استان کشور در کمک به بازسازی عتبات‌ عالیات است

ارومیه (پانا) - مسئول ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات در آذربایجان‌غربی گفت: این استان رتبه ششم کشوری را در بازسازی این اماکن مقدسه به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۹۶۴۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان‌غربی ششمین استان کشور در کمک به بازسازی عتبات‌ عالیات است

سیدحسن حسینی اظهار داشت: این در حالی است که در سال ۱۳۹۵ آذربایجان غربی در رتبه سی‌ام قرار داشت.

وی افزود: سهم آذربایجان‌غربی از بازسازی اعتاب مقدسه در سال جاری ۲ هزار متر مربع است که یک‌هزار متر مربع آن صحن حضرت زهرا (س) بوده و به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین بازسازی یک‌هزار متر مربع از صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا بر عهده آذربایجان‌غربی است که ۴۰ میلیارد ریال برای آن هزینه برآورد شده و از این میزان تاکنون ۴۰ درصد تامین شده‌است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: نقش شهرستان میاندوآب در کمک به بازسازی عتبات‌عالیات قابل قبول نیست زیرا در بین ۱۷ شهر آذربایجان‌غربی این شهرستان رتبه ۱۴ را دارد و در سال‌جاری تنها ۱۰۰ میلیون ریال از این شهرستان جذب شده‌است.

حسینی با اشاره به حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: در اربعین امسال، این استان ۲۳ موکب دایر کرده و براساس ابلاغ کشوری تامین و توزیع ۳۰ هزار پرس غذا و اسکان برای ۱۰ هزار نفر به موکب‌های آذربایجان‌غربی محول شده بود.

وی اظهار داشت: از ۲۳ موکب آذربایجان‌غربی، ۲ موکب، شامل «شهید باکری» مستقر در بین نجف و کربلا و «منتظران ظهور» چهاربرج مستقر در کربلای معلی متعلق به میاندوآب بود که به صورت شایسته به زایران اربعین حسینی خدمات ارایه دادند.

وی اضافه کرد: امسال ۱۱۵ محموله کمک‌های مردمی از آذربایجان‌غربی برای توزیع در بین زایران اربعین حسینی ارسال شد، در حالی که در سال گذشته ۵۲ محموله ارسال شده‌ بود.‌

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۸ هزار و ۱۰۰ نفر از آذربایجان‌غربی برای پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند که امسال به ۴۹ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار