معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور در شیراز تاکید کرد:

دانش‌آموزان سفیران ترویج پدافند غیرعامل هستند

شیراز(پانا)_ معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور ،دانش‌آموزان را سفیران ترویج پدافند غیرعامل و پیش برندگان این امر دانست و گفت : با توجه به دانش‌بنیان بودن تهدیدات امروزی دشمن ،ما باید بادانش و اندیشه و برنامه‌ریزی دقیق ، بافکر و پیش‌بینی و پیشگیری ، با اشراف اطلاعاتی در مقابل دشمن ایستادگی نماییم .

کد مطلب: ۹۶۴۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان سفیران ترویج پدافند غیرعامل هستند

سردار عسگر کریمیان در آیین استانی گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در مدارس فارس ، در دبیرستان دخترانه آل محمد ناحیه 2 شیراز ، با اشاره به اینکه بالاترین قشر شهدا در کشور شهدای دانش‌آموز است ، گفت : 36 هزار دانش‌آموز شهید داریم که درواقع بیانگر اثرگذاری و جایگاه دانش‌آموزان ، جوانان و نوجوانان در عرصه کشور سازی و کشورداری است .

کریمیان پدافند غیرعامل را دفاع بدون استفاده از سلاح در مقابل خطرات و تهدیدات ، آسیب‌ها و دشمنان دانست و گفت: لازمه این نوع دفاع،شناسایی نقاط حساس و در معرض خطر و ایجاد شرایط لازم برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی است.

او پدافند غیرعامل را بسیار مهم‌تر از پدافند نظامی دانست و گفت : در شرایط کنونی کشور عزیزمان، ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل و آموزش آن ،یکی از الزامات است .

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که پدافند غیرعامل را امری دائمی ، مستمر و همیشگی و بسیار مهم معرفی کرده، گفت : باآنکه از عمر سازمان پدافند غیرعامل زمان زیادی نمی‌گذرد و این سازمان جوان و نوپاست، ولی باهمت تمام کارگزاران در این امر و همچنین مسئولین دلسوز و پرتلاش و فهیم در استان‌ها، اقدامات بسیار خوبی در این راستا صورت گرفته است .

کریمیان با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی و اقدامات ترویجی در بحث پدافند غیرعامل گفت : بحث آموزش و شبکه‌سازی پدافند غیرعامل امری بسیار مهم برای اجرای سیاست‌های کلان کشور است و در معاونت آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل و همچنین در دانشگاه‌های معین و ذی ربط ، این امر آغازشده است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت : در چند سال گذشته بیش از 2 هزار فارغ‌التحصیل در مقطع فوق‌لیسانس ، کارشناسی ارشد و دکترا در امر پدافند غیرعامل و بیش از 200 عنوان کتاب ارزشمند در خصوص پدافند غیرعامل چاپ و نشر شده است .

او تشکیل جبهه فرهنگی و پدافند فرهنگی را یکی از روش‌های مقابله با دشمن با بهره‌گیری از مؤلفه‌های پدافند غیرعامل و ایستادگی در مقابل تهدیدات و آسیب‌های داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت : در این راستا دانش‌آموزان نقش بسیار مؤثری دارند .

او افزود : یکی از اهداف دشمن در جنگ ترکیبی و نرم ، زیر سؤال بردن هویت ایرانی و اسلامی به معنای ایجاد بحران هویت است .

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور، پدافند غیرعامل را امری گسترده دانست و گفت : این نوع پدافند در چند کلمه استتار و مصون سازی و پوشش خلاصه نمی‌شود .

وی گفت : دشمن در تلاش است با استفاده از غولهای رسانه‌ای، مخصوصاً فضای مجازی و با تهاجم فرهنگی و شبیه خون فرهنگی گسترده بحران هویت به وجود بیاورد و پایه‌های اساسی قدرت ملی کشور را از بین ببرد و قدرت بازدارندگی ما را تضعیف کند .

سردار کریمیان به دانش‌آموزان توصیه کرد : شما باید نسبت به سرنوشت کشور حساس باشید و روحیه مطالبه گری داشته باشید و در تقویت این روحیه تلاش کنید و مسئولین ذی ربط حاضر نیز موظف‌اند که ایران را حفظ کنند و سالم و سلامت به دست شما آینده‌سازان بسپارند .

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور، از روش‌های نبرد دشمن در عرصه گسترده جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را حضور هدفمند در فضای مجازی دانست و گفت : امروز خانواده‌ای نیست که درگیر مسئله فضای مجازی نباشد ؛ اگر در این فضا از توانمندی و پتانسیل‌های خود بهره نبریم قطعاً مغلوب میدان خواهیم شد .

وی با تأکید بر حضور هوشمندانه در فضای مجازی گفت : امروز تهاجمات سایبری مدنظر دشمن است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری ما در وسط میدان جنگیم و به‌شدت با دشمن در 3 عرصه ترکیبی جنگ نرم ، سخت و نیمه سخت امنیتی درگیریم .

کریمیان با اشاره به هوش و انرژی بالای دانش‌آموزان و تأثیرگذاری بسیار آن‌ها در امر پدافند غیرعامل گفت : آن‌ها می‌توانند در این عرصه تأثیرگذار باشند و در بحث تولید محتوا با گرفتن اطلاعات لازم می‌توانند کمک شایانی کنند و یکی از جورچین‌های دفاعی ما در برابر دشمن باشند .

معاون‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و ضرورت سیانت از ارزش‌های ملی و مذهبی در کشور، گفت: پدافند غیرعامل به‌عنوان یک موضوع اصلی در امنیت ملی ما مطرح است .

سید احمد احمدی زاده ،گفت: تقویت پدافند غیرعامل در حوزه فضای مجازی یکی از ضروریات مهم جامعه کنونی ما است که نیازمند توجه ویژه است ، چراکه این حوزه بخش زیادی از جامعه ما را تحت تأثیر خود قرار داده و فرصت‌ها و تهدیدهای زیادی را در پی دارد.

او با اشاره به پیشرفت‌های بسیار سریع در بخش فناوری‌های نوین و گسترش روزافزون فضای مجازی در سطح جامعه جهانی ، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده ،در آینده نزدیک از هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از ابزار مهم در گسترش این فضا استفاده خواهد شد و این در حالی است که هویت استفاده‌کنندگان از این فضا نیز برای همگان قابل‌دسترس خواهد بود.

معاون‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: این موقعیت جدید به‌عنوان یک فرصت و تهدید باید موردتوجه قرار گیرد تا ضمن بهره‌گیری از فرصت‌های آن، در برابر تهدیدات این وضعیت نیز اندیشه شود که لازمه آن آموزش و آشنایی نسل آینده جامعه به شرایط پیش رو است.

سید احمد احمدی زادهیادآور شد، هم‌اکنون بیشترین وقت دانش‌آموزان ما را همین فضای مجازی پر می‌کند و لازم است برای پر کردن این اوقات به شکل مطلوب برنامه‌ریزی شود که این اقدام در استان فارس با تشکیل شورای فضای مجازی باهدف تولید محتوای مناسب برای نوجوانان و جوانان در حال انجام است.

در پایان این مراسم، معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور و سایر مسئولین حاضر در جلسه از نمایشگاه فعالیت‌های ادارات و نهادهای مختلف استان در حوزه پدافند غیرعامل بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار