روسای جدید سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مرکز هماهنگی حوزه وزارتی و مرکز حراست آموزش و پرورش معارفه شدند

حاجی میرزایی: جا‌به‌جایی در دستگاه‌ها باعث خیر است

تهران (پانا) -آئین تکریم و معارفه معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی و رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش عصر امروز در ساختمان شهید رجائی این وزارتخانه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۴۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
روسای جدید سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مرکز هماهنگی حوزه وزارتی و مرکز حراست آموزش و پرورش معارفه شدند

در این مراسم سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، علی باقرزاده، رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی و جلال دلقندی، رئیس مرکز حراست آموزش و پرورش معارفه شدند و مجید قدمی، رئیس سابق سازمان آموزش و پرورش استثنایی، شاپور محمدزاده، سرپرست سابق مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی و مظفر مظاهری، رئیس سابق مرکز حراست مورد تکریم قرار گرفتند.

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در این مراسم صداقت و صراحت را منطق کار در آموزش و پرورش دانست و گفت: «لازمه حل مشکلات در وزارت آموزش و پرورش درک صحیح از مسائل آن است.»

او ادامه داد: «رسالت آموزش و پرورش امری خطیر و ابدی است، پدیده‌ها ظهور و بروز مختلفی دارد، بخشی از آن را همه احساس و برای رفع آن تلاش می‌کنند، برخی دیگر از پدیده‌ها عوارضشان در آینده مشخص می‌شود و با تأخیر زمانی ظاهر می‌شود، ما باید به ریشه‌های شکل‌گیری این پدیده‌ها توجه کنیم.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «برخی از سازمان‌ها تمام تلاش خود را به گره‌گشایی از مشکلات محسوس معظوف می‌کنند، این اهتمام لازم است اما کافی نیست.»

او ادامه داد: «اگر دستگاهی فقط بر مشکلات موجود و عوارض مشهود متمرکز باشد در پیشبرد اهداف موفق نخواهد شد، سازمانی موفق می‌شود که در کنار رفع مشکلات محسوس نیم‌نگاهی به ریشه‌های پدیدآورنده این مشکل داشته باشند.»

حاجی‌میرزایی افزود: «اگر ذهن ما بتواند به درک روشن‌تری از پدیده‌ها برسد بهتر می‌تواند آن‌ها را حل و فصل کند.»

وزیر آموزش و پرورش همه تحولات جامعه را ناشی از حیطه یادگیری دانست و گفت: «کاستی‌ها، نواقص و آسیب‌های عمیق اجتماعی محصول عملکرد ما است، لذا باید بررسی کنیم که آیا وظیفه خود را در امر تعلیم و تربیت به‌خوبی انجام داده‌ایم یا نه؟»

او در ادامه معلمان را مهم‌ترین عناصر تعلیم و تربیت توصیف کرد و گفت: «مدیران مدرسه نیز باید وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهند و ارتباط مدرسه با خانواده را با هدف خلق نتیجه مؤثر تقویت کنند.»

حاجی‌میرزایی گفت: «میثاق مشترک ما در آموزش و پرورش حل مشکلات با همکاری یکدیگر است و برای این همکاری به فهم درست از مشکلات نیازمندیم.»

او به تغییر و تحولات در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «تصور من این است افراد پس از مدتی کار در یک مسئولیت نیازمند جابجایی هستند و این جابجایی باعث خیر در آن دستگاه می‌شود.»

وزیر آموزش و پرورش به سازمان آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و گفت: «ممکن است در آموزش و پرورش برخی مشکلات و کاستی‌ها وجود داشته باشد که قابل اغماض باشد اما در آموزش و پرورش استثنایی به‌دلیل اهمیتی که دارد هیچ کاستی و مشکلی قابل اغماض نیست.»

او با اشاره به اهمیت کار در مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: «باید با همکاران ما در این مرکز باید به این جمله کلیدی که در دین اسلام و دیگر ادیان به آن تأکید شده است توجه کنند و آن جمله این است که اگر چیزی را برای خود نمی‌پسندید برای دیگران هم نپسند.»

حاجی‌میرزایی به تغییرات در حوزه مرکز هماهنگی و دفتر وزارتی اشاره کرد و گفت: «اگر بخواهیم در مسیر درست حرکت کنیم و برای همه سطوح مدیریتی فرصت برابر ایجاد کنیم باید مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی کار خود را به‌خوبی انجام دهد.»

در ادامه این مراسم سید جواد حسینی، رئیس جدید سازمان آموزش و پرورش استثنایی گزارشی از کارها و فعالیت‌های انجام‌شده در این سازمان ارائه داد و با تمجید از عملکرد آن، ارائه کرد و گفت: من نیز در همین مسیر حرکت خواهم کرد.

او به تغییر نام آموزش‌ و پرورش استثنایی به آموزش‌ و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه تاکید کرد و گفت: به‌روزرسانی شیوه‌های نوین آموزشی ویژه این دانش آموزان و کمک به پیشگیری‌های قبل از تولد، ازجمله اهداف این سازمان است.

حسینی نیروی انسانی و فضای آموزشی را از عناصر مهم تعلیم و تربیت دانست و افزود: ۵برابر دانش آموزان عادی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه باید وقت و هزینه کرد و آموزش نیروی انسانی نیز در این خصوص بسیار مهم است.

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی گفت: فضای آموزشی موردنیاز دانش آموزان استثنایی سه تا چهار برابر دانش آموزان عادی است.

او ادامه داد: استانداردسازی فرایندها و محتواهای آموزش‌ و پرورش استثنایی در دستور کار خواهد بود لذا در ایجاد مراکز استثنایی وابسته به مراکز علمی تلاش می‌کنم.

حسینی گفت: باورپذیری جامعه به رویکرد دارایی محور و منابع محور در خصوص دانش آموزان استثنائی در این مسیر بسیار مؤثر خواهد بود.

علی باقر زاده، رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی گفت: تقویت، انسجام و هماهنگی مدیران و معاونان حوزه ستادی ازجمله برنامه‌هایم خواهد بود زیرا معتقدم اگر همسویی و انسجام بین مدیران وجود نداشته باشد کار در وزارتخانه به‌خوبی پیش نخواهد رفت.

باقر زاده گفت: ترویج فضای همدلی و اعتماد در سطح ستاد از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

او ادامه داد: فرصت سازی برای یادگیری سازمانی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود لذا عدم یادگیری برای سازمان‌ها خسارت بزرگی است.

رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی افزود: تفکیک مسئولیت‌های مختلف بخش‌های مختلف حوزه ستادی ضروری است و این لازمه‌اش تعیین حدومرز وظایف هریک از حوزه‌ها است.

جلال دلقندی، رئیس مرکز حراست نیز در ادامه این برنامه گفت: لازمه توسعه هرکشوری اشراف اطلاعاتی سازمان‌ها و دستگاه‌ها است.

او افزود: نگاه ما در حراست نگاه معلمی و تمام ساحتی خواهد بود و معتقدم بهترین و خوش اخلاق‌ترین افراد باید در حراست باشند لذا رویکرد ما اخلاق، شرع و قانون است.

دلقندی بر فراجناحی فکر و عمل کردن در حراست تأکید و گفت: پاسخگو بودن در مرکز حراست یک اصل است و حراست مدرسه امن و حافظه پنهان آموزش‌وپرورش است.

او افزود: حراست باید به‌گونه‌ای عمل کند که همه وجود چنین مرکزی را ضروری بدانند.

در این آئین وزیرآموزش‌وپرورش ضمن تقدیر از زحمات چندین ساله رئیس سابق سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی حکم روسای جدید را به آن‌ها اعطا کرد. همچنین مجید قدمی نیز به‌عنوان مشاور وزیر حکم خود را در این مراسم دریافت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار