جشنواره فیلم لایپزیگ آلمان میزبان «گرگم و گله می‌برم» کانون شد

تهران (پانا) - فیلم «گرگم و گله می‌برم» امیرهوشنگ معین در شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن لایپزیگ آلمان به نمایش گذاشته می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۴۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره فیلم لایپزیگ آلمان میزبان «گرگم و گله می‌برم» کانون شد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، این فیلم که از تولیدات سال ۲۰۱۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، در بخش مسابقه بین‌الملل فیلم‌های کوتاه این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن لایپزیگ، با دیگر فیلم‌های منتخب این گروه به رقابت می‌پردازد.

این جشنواره از معتبرترین جشنواره‌های مستند جهان است که مورد تائید آکادمی اسکار و بفتا نیز قرار دارد و از جشنواره‌های الف جهانی محسوب می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن لایپزیگ در سال ۱۹۵۵ تاسیس و از همان ابتدای برگزاری جشنواره، بخش جداگانه‌ای به فیلم انیمیشن اختصاص داده شد.

بر همین اساس قرار است فیلم کوتاه ۸ دقیقه‌ای «گرگم و گله می‌برم» چهار نوبت در این جشنواره بین‌المللی به نمایش درآید.

در جشنواره امسال ۳۱۰ فیلم از ۶۳ کشور به نمایش در می‌آیند، این در حالی است که ۳هزار فیلم مورد بررسی قرار گرفت و در پایان ۱۶۱ فیلم برای نمایش در بخش مسابقه انتخاب شد.

به گفته رئیس جشنواره، گروه منتخب فیلم تلاش می‌کنند با حفظ طیف گسترده‌ای از تنوع موضوعی، فیلم‌هایی با کیفیت انتخاب و در اختیار مخاطبان این جشنواره که از سراسر دنیا سفر می‌کنند، قرار دهند.

شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن لایپزیگ از ۶ تا ۱۲ آبان ۱۳۹۸ (۲۸ اکتبر تا ۳ نوامبر ۲۰۱۹) در کشور آلمان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار