میبدی ها قریب به پنج میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند

میبد (پانا) - مدیر کمیته امداد شهرستان میبد از پرداخت پنج میلیارد ریال صدقه دراین شهرستان خبرداد و گفت : این مبلغ نسبت به سال گذشته 12درصد رشد دارد.

کد مطلب: ۹۶۴۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
میبدی ها  قریب به پنج میلیارد ریال  صدقه پرداخت کردند

حسین زین الدینی رئیس کمیته امداد شهرستان میبد گفت : در شش ماهه سال جاری چهار میلیارد 371 میلیون و78هزار ریال صدقه در شهرستان میبد پرداخت شده است .

وی با اشاره به اینکه این این مبلغ از طریق 13هزار 276صندوق صدقه و701تراکنش الکترونیکی پرداخت شده است گفت :کلیه مبالغ جمع آوری شده ازمحل صدقات در جهت خدمات معیشت ،لوازم ضروری زندگی،بهداشت ودرمان ،عمران وساختمان ،کمک هزینه جهیزیه وازدواج وامور فرهنگی وتحصیلی نیازمندان شهرستان میبد هزینه شده است .

زین الدینی پرداخت فرهنگ سازی پرداخت صدقات از طریق روشهای نوین از برنامه های کمیته امداد دانست وبیان کرد:با عنایت به عملکرد خوب مراکز نیکوکاری در بخش بفروئیه وندوشن مدیریت جمع آوری مبالغ تعداد 1035صندوق صدقه به خود آنها واگذار شده است تا نسبت به جمع آوری وتوزیع بین نیازمندان شناسایی شده از طریق آن مرکز اقدام گردد .

وی در ادامه بیان کرد وگفت :واگذاری امور به خود مردم از طریق تاسیس مراکز نیکوکاری در هر محل ،واگذاری امور صندوق های صدقات درمحدوده فعالیت هرمرکز ومدیریت توزیع جهت نیازمندان شناسایی شده توسط کمیته امداد از برنامه ای در حال اجرا این نهاد می باشد .

زین الدینی به رسالت های این نهاد اشاره کرد وگفت :توسعه فرهنگ احسان وانفاق ونیکوکاری در بین احاد مختلف جامعه ،گسترش حضور ومشارکت عمومی با بهره گیری از معتمدین هر محل ،تشکلها ،مدارس ،موسسات امور خیریه ،مراکز نیکوکاری و تبلیغ سنتهای حسنه اسلامی از مهمترین رسالت های کمیته امداد می باشد که از طریق طرحهای مشارکتی از قبیل طرح صدقات وخیرات،اکرام (ایتام ومحسنین)،طرح زکوات وکفارات وطرح قرض الحسنه در جهت خدمت رسانی به جامعه ولی نعمت زیر چتر حمایتی فعالیت می کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار