افزایش قیمت گوشی تلفن همراه شایعه است

تهران (پانا) - رئیس انجمن واردکنندگان گوشی تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی می‌گوید شایعات افزایش قیمت گوشی تلفن همراه که در بازار و فضای مجازی پیچیده، کذب است.

کد مطلب: ۹۶۴۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش قیمت گوشی تلفن همراه شایعه است

به گزارش صدا و سیما، رئیس انجمن واردکنندگان گوشی تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی گفت: از خرداد امسال تاکنون که تا حدودی جلوی واردات گوشی تلفن همراه به صورت مسافری گرفته شد، حدود ۱۵۰ شرکت مجوز واردات گوشی موبایل دریافت کرده‌اند اکنون هم در حال انجام این کار هستند.

حسین غروی‌ رام ادامه داد: شایعاتی که در هفته گذشته درباره افزایش قیمت گوشی تلفن همراه در بازار و فضای مجازی پیچیده تماما کذب است و توسط افرادی که از این بازار سود می‌بردند منتشر شده است. در مهر گذشته واردات رسمی گوشی تلفن همراه به عدد یک میلیون و ۶۰۰ هزار رسید در حالی که نیاز کشور تنها یک میلیون دستگاه بود.

به گفته این مقام مسوول قیمت گوشی تلفن همراه به دلیل افزایش واردات بسیار پایین است تا جایی در بعضی از مدل‌های گوشی قیمت در خرده‌فروشی در بازارهای ایران با قیمت‌های عمده‌فروشی کشور امارات برابر شده است. از ۲۲ مهر که معافیت ۸۰ دلاری گوشی تلفن همراه برداشته شد شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت گوشی تلفن و ضعف شرکت‌های وارد کننده رسمی در تامین بازار شنیده شد که این شایعات کاملا کذب است و توسط کسانی که از آشفتگی بازار موبایل سود می‌برند ایجاد شده است.

غروی‌رام تاکید کرد: در حال حاضر واردات گوشی ماهانه بیش از یک میلیون عدد بوده و به هیچ وجه امکان افزایش قیمت و یا کمبود گوشی تلفن در بازار وجود ندارد. با حذف معافیت ۸۰ دلاری گوشی‌های مسافری، گوشی‌هایی که به این شکل وارد کشور می‌شود هنوز هم از گوشی‌هایی که به صورت رسمی وارد کشور می‌شود قیمت کمتری دارد، اما تفاوت دیگر آن قدر نیست که برای قاچاقچی ارزش ریسک کردن داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار