رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد:

برگزاری امتحانات نهایی دی ماه سال جاری در همه رشته های تحصیلی دوره های متوسطه

بوشهر(پانا)_رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان بوشهر از برگزاری امتحانات نهایی دی ماه سال جاری در همه رشته های تحصیلی دوره های متوسطه نظری و فنی و حرفه ای، پیش دانشگاهی و پایه دوازدهم متوسطه خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۴۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، محمد زنگنه صبح امروز با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی نوبت دی ماه 98 اظهار داشت: امتحانات نهایی دی ماه سال جاری در همه رشته های تحصیلی دوره های متوسطه نظری و فنی و حرفه ای، پیش دانشگاهی و پایه دوازدهم متوسطه برگزار می شود.

وی به امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه اشاره کرد و افزود: امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد از روز 2 دی تا 22 دی برگزار می شود و همچنین امتحانات سال سوم متوسطه رشته های فنی وحرفه ای از دوم دی ماه تا 14 دی ماه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه دانش آموزان سال سوم متوسطه رشته های نظری شیوه ی نیمسالی واحدی نیز در آزمون های نهایی خود شرکت خواهند کرد گفت: دانش آموزان تجدیدی سال سوم متوسطه رشته های نظری شیوه ی نیمسالی واحدی بزرگسالان ،آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد در تاریخ 2 دی تا 23 دی در امتحانات نهایی شرکت خواهند کرد.

زنگنه ادامه داد: امتحانات دوره پیش دانشگاهی بزرگسالان ، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد نیز از 2 دی شروع و تا 9 دی پایان خواهد یافت.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان بوشهر به ساعت برگزاری همه امتحانات نهایی اشاره کرد و گفت: تمامی آزمون های نهایی به صورت متمرکز ساعت 10 صبح برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان و داوطلبان می توانند جهت دریافت برنامه کامل امتحانات نهایی به آموزشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند و یا مجموعه برنامه امتحانی فوق را از سایت مرکز سنجش به نشانی http://aee.medu.ir دریافت نمایند.

زنگنه یکی از ماموریت های اساسی حوزه سنجش و ارزشیابی را تضمین کیفیت، امنیت، دقت و اعتبار ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانست و یادآور شد: فرایند دریافت سوالات امتحان نهایی دی ماه سال جاری نیز به صورت الکترونیکی انجام می شود.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان افزود: دریافت سوالات امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی موجب افزایش ضریب امنیت سوالات امتحانات نهایی و پیشگیری از نفوذ سوء استفاده کنندگان در امر خرید و فروش سوالات امتحانات نهایی، صرفه جویی در هزینه های برگزاری امتحانات نهایی(هزینه انتقال سوالات از تهران به مراکز استان و از مراکز استان به مناطق آموزشی) وحذف فاصله بین حوزه تکثیر و حوزه اجرا و در نتیجه کاهش خطر لو رفتن سوالات در این فاصله می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار