گام بعدی آمریکا پس از البغدادی چیست

تهران (پانا) - یک مسئول عالی رتبه در وزارت خارجه آمریکا درباره گام بعدی که واشنگتن پس از کشتن ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش در چارچوب نبرد علیه این گروه تروریستی در پیش خواهد گرفت، صحبت کرد.

کد مطلب: ۹۶۴۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
گام بعدی آمریکا پس از البغدادی چیست

به گزارش ایسنا از خبرگزاری رویترز عربی، رهبران جهان ضمن استقبال از کشته شدن بغدادی هشدار دادند گروه تروریستی داعش که مرتکب اقدامات وحشیانه‌ای در حق اقلیت‌ها شده و چندین کشور را وحشت‌زده کرده، همچنان تهدیدی امنیتی در سوریه و خارج این کشور محسوب می‌شود.

یک مسئول آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خروج نیروهای این کشور از شمال سوریه را در ششم اکتبر اعلام کرد، به معنای آن نیست که آمریکا از نبرد با داعش منصرف می‌شود.

این مسئول آمریکایی گفت: هیچگونه تصوری دال بر این وجود ندارد که ما از مأموریت پیگرد داعش صرف نظر خواهیم کرد، این مأموریت یک تلاش بزرگ و مستمر است.

وی تاکید کرد: آمریکا در پی کشته شدن ابوبکر بغدادی قصد دارد از ائتلافی که در شمال شرق سوریه با داعش مقابله می‌کند، حمایت کند و وزرای خارجه چندین کشور ۱۴ نوامبر آتی در واشنگتن نشستی برای بحث و بررسی درباره این ماموریت خواهند داشت.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا قصد دارد مانع از بازگشت گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق شود و به همکاری‌های خود با ائتلاف جهانی برای از بین بردن باقی‌مانده‌های این گروه تروریستی و نابودی بلندپروازی‌های جهانی آن ادامه می‌دهد.

این وزارتخانه افزود، بحث‌ها در نشست واشنگتن به صورت ویژه بر تحولات اخیر در شمال شرق سوریه و ارتباط آن با ثبات و امنیت منطقه متمرکز خواهد بود.

نیروهای ویژه آمریکا شنبه شب عملیات محرمانه‌ای را برای کشتن ابوبکر البغدادی آغاز کردند و او در نهایت پس از آنکه در یک تونل محاصره شد، با کمربند مواد منفجره خود را از بین برد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت: کشته شدن ابوبکر البغدادی ضربه بزرگی برای داعش است و این عملیات برای شکست این گروه تروریستی ادامه دارد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز اظهار کرد: با شرکایمان در ائتلاف جهت پایان دادن به فعالیت‌های وحشیانه و ویرانگر داعش همکاری خواهیم کرد.

کشته شدن البغدادی چند هفته پس از آن صورت گرفت که ترامپ اعلام کرد نیروهای آمریکایی را از شمال شرق سوریه خارج می‌کند.

منتقدان نگرانی خود را از لغو حمایت‌ها از نیروهای کرد که نقش مهمی را در شکست داعش در سوریه ایفا کردند، ابراز داشته و گفتند: این اقدام احتمالا به داعش اجازه می‌دهد قدرت خود را بازگردانده و منافع آمریکا را به خطر بیاندازد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که آمریکا با هر گونه اقدام علیه کردهای تحت حمایت این کشور برای کنترل میادین نفتی سوریه توسط داعش یا هر گروه دیگر تحت حمایت روسیه یا سوریه مقابله خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار