اجرای حکم پرونده مسعود کاظمی به دادسرای فرهنگ و رسانه واگذار شد

تهران (پانا) - اجرای حکم پرونده مسعود کاظمی روزنامه‌نگار که به ۴.۵ سال حبس محکوم شده، از دادسرای امنیت خارج و به دادسرای فرهنگ و رسانه واگذار شد.

کد مطلب: ۹۶۴۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای حکم پرونده مسعود کاظمی به دادسرای فرهنگ و رسانه واگذار شد

علی مجتهدزاده وکیل مسعود کاظمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: خوشبختانه طی یک روال قانونی، اجرای حکم پرونده موکل اینجانب از دادسرای امنیت دادستانی تهران خارج و به دادسرای فرهنگ و رسانه واگذار شد؛ هر چند معتقدیم در دادسرای امنیت نیز متهمان و محکومان باید از تمام حقوق قانونی مانند حق آزادی مشروط برخوردار باشند.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: به عبارتی با این تصمیم دستگاه قضایی، پرونده مسعود کاظمی اصلاً امنیتی محسوب نشده و برخوردهایی که در ماه‌های اخیر در دادسرای فرهنگ و رسانه با اهالی و اصحاب رسانه و خبرنگاران صورت گرفته، موجب دلگرمی شده است.

مجتهدزاده با بیان اینکه خوشبختانه در دادسرای فرهنگ و رسانه نگاه امنیتی وجود ندارد افزود: در دوره ریاست آیت‌الله رئیسی نیز نسبت به خبرنگاران نگاه مثبتی بوجود آمده و همین مساله موجب شده طی روزهای آینده از حقوق قانونی مانند درخواست مرخصی و آزادی مشروط برای مسعود کاظمی استفاده کنیم.

مسعود کاظمی روزنامه‌نگار از سوی دادگاه انقلاب به ۴ سال و ۶ ماه حبس محکوم شده بود که این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عیناً تایید شد؛ طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی از مجموع این حکم، دو سال آن قابلیت اجرا دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار