نماینده رئیس قوه قضاییه در تعیین اعضای هیات منصفه مطبوعات:

رسیدگی به جرایم سیاسی در هیات منصفه امسال عملیاتی می‌شود

تهران (پانا) - نماینده رئیس قوه قضاییه در تعیین اعضای هیئت منصفه سراسر کشور تصریح کرد: رئیس قوه قضاییه بر اعمال اصل ۱۶۸ قانون اساسی که شامل مطبوعات و جرایم سیاسی می‌شود تاکید دارد، لذا رسیدگی به جرایم سیاسی در هیات منصفه امسال عملیاتی می‌شود و باید آمادگی بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد.

کد مطلب: ۹۶۴۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
رسیدگی به جرایم سیاسی در هیات منصفه امسال عملیاتی می‌شود

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، ناصر سراج در جلسه تقدیر از اعضای دوره پیشین هیات منصفه مطبوعات ضمن ابلاغ پیام سلام و تقدیر رئیس قوه قضاییه به حاضرین در جلسه گفت: الحمدالله در این دو سال مشکلی نداشتیم و هیات منصفه در این مدت ۱۸۰ جلسه برگزار کرد.

نماینده رئیس قوه قضاییه در تعیین اعضای هیئت منصفه سراسر کشور با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۹۰۰ نشریه مکتوب و دیجیتالی داریم، گفت: در دوره پیشین ۸۰ محکومیت و ۸۰ برائت داشتیم و در سایر موارد نیز تجدید وقت صورت گرفته است. همچنین اکثر قریب به اتفاق محکومیت‌ها جزای مالی بوده است در عین حال سعی می‌کنیم با گفت وگو در هیئت نظارت آمار را از این تعداد پایین‌تر بیاوریم.

سراج افزود: بنای ما این بوده است که یک نفر از هیئت نظارت در هیات منصفه باشد و مطالبی که در هیات نظارت مطرح می‌شود به اطلاع هیات منصفه برسد خصوصا در مورد پرونده‌هایی که از هیات نظارت به منصفه می‌آیند چرا که رابطه تنگاتنگ بین این دو هیات اهمیت بسیاری دارد و این ارتباط باید ادامه یابد.

وی تصریح کرد: اکثر قاطع هیات منصفه ابقا شده است و ما فقط ۵ تغییر در این حوزه داشتیم که جا دارد از آن ۵ نفر هم صمیمانه تشکر کنم، این ۵ نفر هیچ مشکلی نداشتند و همه وقت خود را در هیات منصفه صرف کردند، اما ما بنا داریم در هر دوره ۴ تا ۵ نفر را تغییر دهیم تا در حوزه‌های بعدی افراد آموزش دیده بیشتری داشته باشیم. قطعا در دوره‌های بعدی از وجود این عزیزان استفاده خواهیم کرد.

سراج ضمن تشکر و قدردانی از زحمات رحیمیان که زحمت ریاست دو ساله هیات منصفه را برعهده داشتند گفت: نفر اول قوه قضاییه شخصا اصل ۱۶۸ قانون اساسی را مورد تاکید قرار داد و آن را مطرح کرد، لذا اعتقاد رئیس قوه قضاییه به هیئت منصفه بسیار بالاست و اختیارات هیئت منصفه را توسعه داده‌اند.

پس از پایان اظهارات سراج نماینده رئیس قوه قضاییه در تعیین اعضای هیئت منصفه سراسر کشور، برخی از اعضای حاضر در جلسه نقطه‌نظرات و مطالب خود را مطرح کردند.

جلسه تقدیر از اعضای دوره پیشین هیات منصفه مطبوعات با حضور ناصر سراج، نماینده رئیس قوه قضاییه در تعیین اعضای هیئت منصفه سراسر کشور برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار