مذاکره‌های بین‌المللی، دست‌آورد کانون از نمایشگاه کتاب فرانکفورت

تهران (پانا) - نمایندگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفتادویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با بیش از ۱۵ ناشر معتبر مذاکره کردند.

کد مطلب: ۹۶۴۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مذاکره‌های بین‌المللی، دست‌آورد کانون از نمایشگاه کتاب فرانکفورت

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، این نشست‌های کاری با ناشرانی از کشورهای چین، بنگلادش، انگلیس، فرانسه، کره جنوبی، کانادا، بلژیک، آلمان، اتریش و ایتالیا به منظور خرید و فروش حق نشر (کپی‌رایت) کتاب‌ برگزار شد.

بر اساس این خبر، گالیمارد از فرانسه، هاچت چیلدرن گروپ و مک میلان از انگلستان و جانگ‌برونر ناشر اتریشی از جمله ناشرانی بودند که نمایندگان کانون با آنان دیدار کردند.

در این دیدارها، اطلاعاتی نیز در مورد فعالیت‌ها، فرایند تولید کتاب در کانون و تعداد آثار چاپ شده به همراه کاتالوگ دیجیتال کتاب‌های کانون پرورش فکری ارایه شد.

خرید حق نشر (کپی‌رایت) از طرف کانون پرورش فکری به‌عنوان گامی مهم در ایجاد و گسترش رابطه‌ای قابل اعتماد با ناشران کشورهای دیگر سال‌هاست که در سیاست‌های حوزه نشر کانون به صورت جدی مورد توجه است.

همچنین رونمایی از سه عنوان کتاب ترجمه‌شده‌ کانون به زبان ترکی استانبولی در غرفه ملی ایران از دیگر دست‌آوردهای کانون در نمایشگاه فرانکفورت بود.

کانون امسال نیز در نمایشگاه کتاب فرانکفورت با بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب جدید و پرمخاطب شرکت کرد.

بر اساس این خبر، مسئولان کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران نیز در این نمایشگاه با حمید محمدی رایزن فرهنگی ایران در آلمان دیدار و مذاکره‌هایی داشتند.

یادآور می‌شود بیش از ۷هزار و ۴۵۰ ناشر از ۱۰۴ کشور جهان در نمایشگاه فرانکفورت حضور داشتند. همچنین ۳۰۲هزار و ۲۶۷نفر که ۴۷ درصد آن حرفه‌ای و ۵۳ درصد عموم مردم بودند، از آن بازدید کردند.

نمایشگاه فرانکفورت یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب برای معاملات بازرگانی، تبادل تجربه‌ها و دست‌آوردهای حوزه صنعت نشر در دنیاست که از ۲۴ تا ۲۸ مهر در آلمان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار