مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری : ۸۲ دستگاه در آذربایجان‌شرقی از نظر تهدیدات رصد شدند

تبریز (پانا) - مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: ۸۲ دستگاه از نظر تهدیدات بررسی شدند که ۷۰ دستگاه در سال قبل و ۱۲ دستگاه در امسال انجام شده و راهکارهایی برای مدیران ارائه شده است.

کد مطلب: ۹۶۴۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری :  ۸۲ دستگاه در آذربایجان‌شرقی از نظر تهدیدات رصد شدند

محمدباقر آقایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل بیان کرد: برای اینکه استراتژی دفاع را درست انجام دهیم باید بتوانیم در شرایط عادی تمرین کنیم و اگر ما آماده نباشیم نمی‌توانیم به صلح دست پیدا کنیم. حمله شکل بسیار ضعیف جنگ است و دفاع شکل قوی آن به حساب می آید.همانطور که در آیه ای از قرآن آمده است تا جایی که می توانید خود را توانمند کنید تا دشمن نتواند به شما ضربه بزند. با اجرای رزمایش و مانور باید بتوانیم آمادگی برای شرایط بحرانی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما پدافند غیرعامل با تاخیر و از ۸ آبان ماه سال ۸۲ به فرمان مقام معظم رهبری شکل گرفته است. رسالت و اهداف پدافند غیرعامل صیانت از جان و اموال مردم و صیانت از نظام مدیریت کشور است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: هفته پدافند غیرعامل از ۸ آبان تا ۱۴ آبان است و شعار امسال هفته پدافند غیرعامل "پدافند غیر عامل، مقاومت، بازدارندگی با رونق تولید" است.

آقایی گفت: نسبت به گفتمان سازی گام های موثری باید برداریم. فرهنگ سازی و آگاه سازی و اقدام عملی پدافند غیرعامل را در جامعه ایجاد کنیم و باید از تئوری رد شویم و به اقدامات عملی دست بزنیم تا به مصونیت و ایمنی و پایداری در ساختار های اساسی کشور دست یابیم.

وی افزود: پدافند غیر عامل، غیر دولتی و فرا دولتی و تکلیف ملی است. پیشبرد اهداف پدافند غیر عامل رسانه محور است. هدف نهایی دشمن نفوذ فکری است و در این راستا یکی از ابزارها رسانه ها هستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: اهمیت افکار عمومی در کشور ما بسیار ساده و کم‌توجه جلوه داده می‌شود. پدافند غیر عامل بدون رسانه نمی‌تواند همه گیر شود و خبرنگاران افسران یک دارایی عمومی به نام افکار عمومی هستند.

آقایی افزود: در این راستا آموزش عمومی و تخصصی خبرنگاران مورد توجه است.پیشنهاد می‌کنیم که پدافند غیر عامل رسانه ایجاد شود .از حاشیه سازی و جو سازی خودداری شود زیرا یک تکلیف ملی و فرا جناحی است.

وی گفت: سال گذشته شورای پدافند غیرعامل با ۲۲ ماده مصوبه اساسی تشکیل شد. ۱۱ کارگروه فعال تخصصی داریم که اعضای آن تمامی دستگاه‌های اجرایی هستندو قرارگاه‌های پدافند زیستی و سایبری با توجه به اینکه قطب تولید مواد شیمیایی در استان ما قرار دارد، ایجاد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: تمامی زیر ساخت ها که می‌خواهند ایجاد شوند از پدافند غیر عامل باید مجوز داشته باشند. ۷ شرکت گریددار در زمینه شناسایی آسیب‌های پدافندی داریم و بدون پیوست پدافند غیرعامل اجازه احداث زیرساخت مهم و حیاتی را در استان نمی‌دهیم.

آقایی بیان کرد: از مشکلاتی که داریم می توان به مواردی همچون اتصال شبکه های اینترنت و اینترانت اشاره کرد که باید از هم جدا شوند.

وی گفت: آمریکا ادعا کرد حمله سایبری به کشور ما انجام داده است. ولی نتوانسته اند کاری انجام دهند. حمله به سایت فرودگاه باعث شد که هشدار جدی برای پدافند غیرعامل استان ما باشد تا بیشتر دقت کنیم. روزانه حداقل ۵ هزار حمله سایبری انجام می گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: اکثر دستگاه های اجتماعی استان به خاطر قطعی برق که یکی از اقدامات اساسی پدافند غیرعامل است ژنراتور خریداری کردند. اکثر بیمارستانهای استان و در قسمت های درمانی از نحوه دفع پسماندهای عفونی بازدید شد که مشکلاتی وجود داشت که با تدابیر دانشگاه علوم پزشکی رفع شد.

آقایی افزود: قبلا با شرکت کاسپین قزوین قرارداد داشتیم تا پسماندهای شیمیایی را دفع کنند که نگرانی از اتفاقاتی که در راه ممکن است بر سر این مواد بیاید باعث لغو این موضوع شد. در استان شرکت پترو زیست آماده قرارداد است. اکنون بیمارستان‌ها به صورت جزیره‌ای مواد را دفع می‌کنند می‌خواهیم با این کار به طور متمرکز این کار را انجام ‌دهیم .

وی گفت: ۸۲ دستگاه از نظر تهدیدات بررسی شدند که ۷۰ دستگاه در سال قبل و ۱۲ دستگاه در امسال انجام شده و راهکارهایی برای مدیران ارائه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار