نگهداری دارو در منزل اصلی‌ترین عامل مسمومیت دارویی است

ارومیه (پانا) - معاون غذا و داروی دانشکده علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی خوی گفت: نگهداری دارو با حجم زیاد در منزل، اصلی ترین عامل مسمومیت دارویی به ویژه در بین کودکان و سالمندان است که باید از این کار به صورت جدی پرهیز شود.

کد مطلب: ۹۶۴۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
نگهداری دارو در منزل اصلی‌ترین عامل مسمومیت دارویی است

محمود حسن‌پور افزود: انباشت دارو در منزل می توانند برای کودکان و سالمندان حطرآفرین بوده و مشکلات جدی را به ویژه در حوزه گوارش به وجود آورد.

وی با تقاضا از پزشکان مبنی بر تجویز منطقی دارو اضافه کرد: همکاران پزشک باید با اقدامات و تشخیص های خود و همچنین تجویز صحیح دارو، به ارتقای سطح سلامت مردم کمک کنند.

وی بیان کرد: بی توجهی به میزان مصرف دارو، مصرف خودسرانه، تداخل های دارویی، استفاده از دارو در تاریکی و حتی خواب‌آلودگی از عواملی است که منجر به مسمومیت دارویی در منزل می‌شود.

وی به بالابودن مصرف خودسرانه دارو در خوی اشاره کرد و گفت: یکی از رسالت های مهم داروخانه ها و داروسازان این است که هر دارویی بدون نسخه در اختیار بیمار قرار نگیرد اما گاهی با اصرار مردم ناچار به ارایه دارو هستند.

وی به هفته پیشگیری از مسمومیت ها از یکم تا هفتم آبان اشاره کرد و گفت: این هفته فرصت مناسبی است تا در خصوص پیشگیری از مسمومیت ها در حوزه های مختلف برای مردم اطلاع رسانی شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خوی افزود: سامانه ۱۴۹۰ به منظور دریافت، رسیدگی، کنترل و نظارت بر عملکرد مردمی وزارت بهداشت در حوزه های مختلف سلامت، بهداشت محیط و کار، امور بیمارستانی، داروخانه ها و سایر انتقادات و پیشنهادات طراحی و ایجاد شده است.

حسن پور بیان کرد: همچنین مردم می توانند در ارتباط با کمبودهای دارویی، نحوه مصرف دارو، نحوه پیشگیری از مسمومیت ها، محل های تامین داروی موردنیاز خود از طریق سامانه ۱۹۰ با کارشناسان دارویی در ارتباط باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار