یزدی ها از دست «ملکه مارها» به تنگ آمدند

تهران (پانا) - به دنبال گلایه‌های مردم محلی از فعالیت ملکه مارهای یزد در بافت تاریخی، مدیرکل میراث فرهنگی استان از تخلیه و تغییر کاربری این خانه تاریخی خبر می‌دهد.

کد مطلب: ۹۶۴۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
یزدی ها از دست «ملکه مارها» به تنگ آمدند

به گزارش ایسنا، این روزها فعالیت یک بانوی یزدی و مارها و مارمولک‌هایش در خانه تاریخی کاشفی، مورد استقبال گردشگران زیادی قرار گرفته به طوری که این محل به خانه‌ی ملکه مارهای یزد مشهور شده است اما با وجود استقبال زیادی که از این فعالیت خلاقانه می‎شود، عده‌ قابل توجهی از ساکنان بافت تاریخی از این موضوع ناراضی و ناراحت هستند.

برخی از ساکنان بافت تاریخی معتقدند که کاربری این بانوی یزدی با کاربری‌های تعریف شده در بافت تاریخی مغایرت دارد، به طوری که جانورشناسی و به وجود آوردن فضایی برای جمع آوری گونه‌هایی از جانواران موذی، با فعالیت‌های فرهنگی در بافت تاریخی همخوان نیست.
عده‌ای نیز به نامناسب بودن تابلوهای نصب شده از جانب این بانوی یزدی در بافت تاریخی اشاره می‌کنند و معتقد هستند که تابلوهای خانه ملکه مارهای یزد با بافت همخوانی ندارد و باید مسئولان نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کنند.

«سید مصطفی فاطمی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با ا اشاره به جابجایی هر چه زودتر خانه سوسمارها در یزد، اظهار می‌کند: خانه تاریخی کاشفی که در حال حاضر به عنوان محلی برای فعالیت یک جانوارشناس تبدیل شده است، با وجود استقبال از این جاذبه جدید در بافت، به علت مناسب نبودن کاربری باید تغییر کند.

او با بیان این که این محل تاریخی در حال حاضر در مزایده قرار دارد، می‌گوید: این خانه تاریخی با کاربری مرتبط به فعالیت و تجمع تشکل‌ها از جانب صندوق حفظ و احیای کشور به مزایده گذاشته شده و به محض انتخاب، تغییر کاربری خواهد داد.

مدیر کل میراث فرهنگی یزد با اشاره به تخلیه این بنا به محض برنده شدن در مزایده، تصریح می‌کند: از آنجایی که فعالیت این بانوی یزدی به نوع خود ارزشمند و خلاقانه است و تاکنون نیز با استقبال گردشگران همراه بوده، طبق هماهنگی‌هایی با شهرداری امیدوار به پیدا کردن محل مناسبی برای فعالیت این جانورشناس یزدی در خارج از محدوده بافت تاریخی هستیم.

فاطمی در پایان خاطرنشان می‌کند: تاکنون فعالیت‌های مذکور در این خانه تاریخی منجر به هیچ گونه آسیبی به بنا نشده و تنها، فعالیت آن با نوع کاربری‌های تعریف شده در بافت‌های تاریخی مغایر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار