بازگشت آرامش به جاده بندپی غربی بابل

تهران (پانا) - فرمانده پلیس راه مازندران اعلام کرد: محور بندپی غربی بابل که عصر امروز به دلیل اعتراضات مردمی توسط بومیان برای ساعاتی مسدود شد، اکنون بازگشایی شده و تردد در این محور از سر گرفته شده است.

کد مطلب: ۹۶۴۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت آرامش به جاده بندپی غربی بابل

بنا بر گزارش مردم محلی به خبرنگاران و تصاویر و ویدئو های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی بعد از ظهر امروز دهها تن از مردم محلی بخش بندپی غربی در اعتراض به نا ایمن بودن جاده ارتباطی شهر بابل به این منطقه با آتش زدن لاستیک و تجمع در جاده تردد در این محور را برای چند ساعت قطع کردند.

مردم محلی نسبت به عدم تعریض این محور اصلی و عدم توسعه ایمنی متناسب با افزایش تردد انتقاد کردند و خواستار حضور مسئولین برای پاسخگویی به این مسئله شدند.

گفتنی است که در یک ماه اخیر ۱۲ نفر در سه جاده جنوبی شهرستان بابل کشته شدند که بیشترین آن در جاده بندپی غربی بود.

فرمانده پلیس راه مازندران ضمن اعلام بازگشایی جاده بندپی غربی و بازگشت آرامش به اهالی منطقه اظهار داشت: بیش از ۶ ماه است که پیمانکار تعریض این محور پروژه را رها کرده است.

سرهنگ علیرضا قدمی با اشاره به اینکه جاده های جنوبی بابل از کمترین استانداردهای ایمنی برخوردار است، افزود: متاسفانه مشخصات فنی و ایمنی جاده بندپی غربی در سطح جاده روستایی پایین است که هیچ تناسبی با یک محور اصلی ندارد.

وی ادامه داد: جاده های جنوبی شهرستان بابل همانند جاده بندپی غربی دارای پیچ‌هایفراوان ، فقدان شانه خاکی ، آسفالت های قدیمی و غیر استاندارد و همچنین فقدان عوامل هشدار دهنده هستند که متاسفانه تصادفات را به آسیب های جانی بدل می کند.

فرمانده پلیس راه مازندران همچنین از عدم تفکیک این جاده انتقاد کرد و افزود: بسیاری از تصادفات منجر به مرگ در جاده های بابل به دلیل تصادف شاخ به شاخ است که با تفکیک جاده و جدول کشی می توان تلفات جانی را به حداقل رساند.

قدمی با بیان اینکه در تمامی حوادث جاده ای عوامل انسانی علت اصلی می باشند، افزود: اما ایمنی جاده می تواند تا حد زیادی از تلفات جانی جلوگیری کند.

وی با اشاره به حضور مسئولان در محل و صحبت کردن با مردم محلی ، از مردم خواست تا مطالبات خود را به صورت رسمی و از مسیرهای قانونی دنبال کنند ،زیرا اخلال در تردد اخلال در زندگی مردم است.

جاده های جنوبی بابل همانند برخی دیگر از جاده های استان مازندران به حدی از حداقل های استاندارد عقب مانده اند که طی مسیر در بسیاری از آنها تداعی کننده حادثه و مرگ است تا جایی که در بین محلی ها به نام جاده های مرگ شهرت یافته اند.

از جمله نقاط حادثه خیز جاده‌های این استان که همواره حوادث خونبار آن با کشته و زخمی‌های متعدد و تقریباً هر هفته تیتر اول رسانه‌های استانی و ملی است، محورهای جنوبی شهرستان بابل دارای سه بخش بندپی غربی، بندپی شرق و بابلکنار است که همواره در خط مقدم اعتراض‌های مردم این منطقه بوده است.

گفتنی است که در سال ۹۷ جاده بندی غربی شاهد ۸۰ مورد تصادف بود که سه مورد فوتی و ۱۰۱ مورد مصدوم داشت و به گفته نیروی انتظامی منطقه چندین نفر از آنها نقص و قطع عضو شدند، در حالی که امسال آمار فوتی این جاده پس از هفت ماه از آغاز سال به مرز ۲۰ نفر رسیده است.

این در حالی است که مناطق کوه پایه‌ای و جنگلی جنوب بابل با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان و حدود ۲۰۰ روستا و آبادی که هریک خود ظرفیتی برای توسعه صنعت توریسم محسوب می‌شوند، سالانه پذیرای گردشگران بسیاری و محل تردد بیش از ۹۰ هزار نفر ساکن بومی منطقه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار