شهردار زنجان درسومین جلسه شورای مسکن استان زنجان:

شهرداری برای چهار ماه آخر سال و سه ماه اول سال برای صدور پروانه 35 الی 40 درصد تخفیف دارد

زنجان (پانا) - شهردار زنجان اظهار داشت،شهرداری برای چهار ماه آخر سال و سه ماه اول سال برای صدور پروانه 35 الی 40 درصد تخفیف دارد.

کد مطلب: ۹۶۳۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری برای چهار ماه آخر سال و سه ماه اول سال برای صدور پروانه 35 الی 40 درصد تخفیف دارد

معصومی شهردار زنجان در خصوص افزایش هزینه پروانه‌های ساختمانی گفت: «صدور پروانه سهل‌تر راحت‌تر و گاها ارزانتر از سال 96و 97 بوده است. قبلا افراد در مراجعه برای صدور پروانه با عدم شفافیت در فرمولهای محاسباتی مواجه می‌شدند که احتمال تخلف و .... نیز در آن به چشم می‌خورد. لذا شهرداری یک فرمول شفاف برای محاسبه در سامانه خود قرار داد تا افراد از هرنقطه شهر در هنگام مراجعه به شهرداری از هزینه‌ها خود آگاه باشد.»

شهردار افزود: «دو معیار در محاسبه صدور پروانه ساختمان در نظر گرفته می‌شوند، یکی عرض معبر(د زیر 8 متر، 8تا16 متر، معابر 16 تا 32 متر) هر چقدر ملک در معابر بزرگتری باشد قیمت صدور پروانه آن هم متفاوت خواهد بود دومین معیار متراژ زمین موجود است. البته بخشهای محروم شهر از این شرایط مستثنی هستند».

قیمت‌های تعیین شده برای هزینه نقشه پروانه به صورت زیر هستند:

- خیابانهای زیر 8 متر تا 100 متر بنا متری 10 هزارتومان، 200 متر متری 15 هزارتومان و 200 تا 400 متر متری 28 هزارتومان است.

-- در معابر منتهی به خیابان (8 الی16 متر)، تا 200 متر مربع متری 36 هزارتوان و 200 متر تا 400 متر متری 45 هزارتومان است .

- در خیابانهای اصلی متری 42 هزارتومان است.

- در عریض‌ترین خیابانهای شهر در متراژ بالای 800 متر زیربنا متری 90 هزارتومان است.

برای بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاههای غیر رسمی برای گروه‌های خاص، کمیته امداد، بهزیستی، خانواده شهدا و جانبازان صدور پروانه رایگان است. و عوارض مربوط به سنوات گذشته نیز برای این قشر رایگان است.

شهردار اعلام کرد:« شهرداری برای چهار ماه آخر سال و سه ماه اول سال برای صدور پروانه 35 الی 40 درصد تخفیف دارد. برای کاربری‌های خاص مثل کاربریهای بهداشتی ودرمانی خاج از هسته مرکزی شهر، برای خیرین مدرسه ساز و مساجد و نوسازی نماهای قدیمی بناها هیچگونه عوارضی دریافت نمی‌شود. برای موارد شخصی 20 تا 40 درصد به صورت نقدی و بقیه مبلغ به صورت اقساطی تا 36 ماه از سازندگان دریافت می‌شود.»

وی در پاسخ به ادعای کاهش صدور پروانه‌ها گفت: « 90 درصد پروانه‌های شهرداری از دی ماه شروع به کار می‌کنند و از تخفیفات دهه فجر برخوردار می‌شوند.

شهردار در بخش دیگر سخنان خود گفت: « هزینه‌های عوارض آتش‌نشانی قبل از 98 متری 10 هزار تومان بوده است که امسار تا 2هزارو ششصد تومان کاهش پیدا کرده است.»

صنعتی منفرد مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان در این جلسه خواست نمود هزینه‌های عوارض برای پروژه‌های بنیاد مسکن در جهت کمک به محرومین جامعه تا جای ممکن کاهش پیدا کند. و قبل از تامین زمین برای احداث این بناها زیرساخت‌های زمین‌های مذکور هم فراهم شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار