پسر جوان با ادعای مهدورالدمی، مرد کارخانه دار را کشت

2 قاتل برای یک جنایت

تهران (پانا) - پرونده قتل مرد کارخانه دار با ادعای مهدور الدمی، با ادعای مردی که مدعی است او قاتل است وارد مرحله تازه‌ای شد. پیش از این پدر و پسری به اتهام ارتکاب این جنایت به قصاص و حبس ابد محکوم شده بودند.

کد مطلب: ۹۶۳۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
2 قاتل برای یک جنایت

به گزارش جام جم، خرداد سال 89 راننده محسن با پاسگاه روستای خزرآباد حوالی ساری تماس گرفت و خبر از قتل محسن 60 ساله داد.
راننده جوان در اولین گزارش خود به ماموران پلیس گفت: مثل هر روز صبح به خانه محسن رفتم تا او را به کارخانه برسانم.اما هرچه زنگ در خانه را زدم او جواب نداد. بعد هم تا عصر بارها با او تماس گرفتم اما جواب تلفن را نمی‌داد. برای همین نگران شدم و از روی دیوار به داخل خانه‌اش رفتم و دیدم جسد غرق به خونش در سرویس بهداشتی خانه‌اش افتاده است.
ماموران پلیس بلافاصله در محل حاضر شدند. قاتل یادداشتی یک جمله‌ای در صحنه قتل بر جای گذاشته بود که روی آن نوشته بود: «سزای عمل مرتد.»
با ردیابی تماس‌های مقتول، تعدادی از افرادی که تماس‌های مشکوک با او داشتند به عنوان مظنونین پرونده بازداشت شدند تا از میان آنها سرنخی برای رسیدن به عامل اصلی جنایت به دست آید.
یکی از مظنونان در مواجهه با پلیس گفت: چند وقت قبل یکی از همشهری‌هایمان که او را کم و بیش می‌شناسم، به محل کارم آمد و گفت یک نفر را با ضربات چاقو به قتل رسانده و حتی یک فیلم چند ثانیه‌ای هم از موقع جان دادن مقتول به من نشان داد و گفت چون آن فرد به ائمه توهین کرده است، او را به قتل رسانده است. اما در فیلم صورت مقتول مشخص نبود و تشخیص ندادم آن فرد محسن است. حالا که شما این را می‌گویید، به این نتیجه رسیدم که شاید آن فیلم مربوط به لحظه کشته شدن محسن بوده است.
با اطلاعاتی که آن فرد در اختیار ماموران پلیس قرار داد،متهم اصلی پرونده دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد و گفت: من مقتول را نمی‌شناختم، اما با من تماس گرفت و گفت به خانه اش بروم. وقتی به خانه اش رفتم، شروع کرد به تمسخر عقاید مذهبی من و به ائمه توهین کرد.من هم او را مهدورالدم دانستم و اول با یک میله به وی ضربه‌ای زدم و بعد با چند ضربه چاقو او را از پای درآوردم.»
با توجه به این‌که پذیرش صحت حرف‌های متهم که سیاوش نام دارد؛ برای پلیس سخت بود، تحقیقات برای کشف راز ماجرا و انگیزه اصلی متهم از قتل ادامه پیدا کرد و ردیابی تماس‌های اطرافیان قاتل و مقتول مشخص کرد همسر مقتول مدتی با پدر متهم ارتباط پنهانی داشته است. به این ترتیب همسر مقتول که زینت نام دارد، دستگیر شد و به ارتباط خود با مرتضی، پدر سیاوش اعتراف کرد و متهم شناخته شد.
در ادامه رسیدگی مرتضی نیز بازداشت شد و ادعا کرد به خاطر خصومتی که با محسن داشته، دستور قتل او را به سیاوش داده بود و روز حادثه خودش سیاوش را به خانه محسن رسانده و سیاوش از روی دیوار به خانه محسن رفته و او را به قتل رسانده است.
تحقیقات پلیس از آشنایان و همسایگان محسن حاکی از آن بود که مقتول فرد متدین و سازنده چند حسینیه بوده و ادعای سیاوش مبنی بر مهدورالدم بودن او دروغ است.شواهد حاکی از آن بود که سیاوش با نقشه قبلی پدرش وارد خانه مقتول شده بود.به همین دلیل اتهام آمریت در قتل در پرونده قضایی مرتضی ثبت شد.
متهمان پرونده در دادگاه اتهامات خود را انکار کردند و سیاوش در دفاع از خود باز هم مرتد بودن مقتول را دلیل بر ارتکاب جنایت مطرح کرد.اما دادگاه با اتکا به ادله و شواهد موجود،حکم قصاص را برای سیاوش صادر کرده، در حالی که مرتضی به حبس ابد محکوم شد.
حکم صادر شده تا یک قدمی اجرا هم پیش رفت که پای فرد جدیدی به پرونده باز شد که ادعا می‌کند قتل محسن کار او بوده و سیاوش بی‌گناه است.
به این ترتیب‌ بار دیگر پرونده در جریان رسیدگی قرار گرفت. این‌بار با درخواست وکیل متهم به‌دلیل سکونت اکثریت متهمان و شکات پرونده در تهران، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد. به‌زودی متهمان پرونده در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار