سید مجتبی هاشمی:تشکیل کانون یاریگران زندگی، نهضتی فرهنگی در راستای ارتقاء سلامت روانی اجتماعی و مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تشکیل کانون یاریگران زندگی در بیست درصد مدارس شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۳۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سید مجتبی هاشمی:تشکیل کانون یاریگران زندگی، نهضتی فرهنگی در راستای ارتقاء سلامت روانی اجتماعی و مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است

سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این رابطه اظهار داشت:کانون یاریگران زندگی با مشارکت وزارت آموزش و پرورش ، ستاد مبارزه با موادمخدر و با همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی از ابتدای سال تحصیلی 99-1398 در مدارس استان تشکیل می‌گردد.

او در ادامه با تاکید بر حفظ و ارتقاء سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان به عنوان مهمترین سرمایه‌های انسانی و آینده‌سازان ایران اسلامی، در مقابل طیف وسیعی از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد و موادمخدر تصریح کرد: اثر بخشی فعالیت‌ها و برنامه های پیشگیری مبتنی بر مشارکت همسالان و نیز حمایت فعالانه والدین و کارکنان مدارس در این راستا ضروری است.

هاشمی تشکیل کانون یاریگران زندگی را گامی مهم و موثر به منظور استفاده از ظرفیت کلیه تشکل‌ها و همیاری‌های مدارس استان دانست و خاطرنشان کرد: ضرورت شکل‌گیری نهضتی، فرهنگی در راستای ارتقاء سلامت روانی اجتماعی و مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاملا مشهود است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در فاز اول اجرائی این طرح بیست درصد مدارس مشارکت خواهند داشت، تاکید کرد: در سالهای دوم و سوم اجرای طرح این ظرفیت به ترتیب به شصت و صد درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، کاهش تمایل و خودداری از تجربه مصرف مواد و پیشگیری از آسیب‌پذیری و بروز اعتیاد در دانش‌آموزان مدارس را از اهداف تشکیل کانون یاریگران زندگی دانست و بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌های استانی جهت تشکیل این کانون تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار