۲ واحد دندانپزشکی غیرمجاز در مهاباد پلمب شد

ارومیه (پانا) - مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: کارشناسان نظارت بر درمان این شبکه ۲ واحد دندانپزشکی غیرمجاز را در این شهرستان شناسایی کردند که با دستور مراجع قضایی پلمب شد.

کد مطلب: ۹۶۳۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
۲ واحد دندانپزشکی غیرمجاز در مهاباد پلمب شد

امیر بهزاد اظهار داشت: این واحدهای دندانپزشکی متخلف به اتهام ایجاد واحدهای فاقد مجوز و دخالت در امور دندانپزشکی و فعالیت افراد بدون صلاحیت و فاقد مدارک دانشگاهی معتبر پلمب شده است.

وی اضافه کرد: کارشناسان نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان مهاباد از ابتدای سال جاری تاکنون از فعالیت هشت واحد دندانپزشکی و طب‌سنتی غیرمجاز در این شهرستان جلوگیری کردند که متهمان آنها با تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: با توجه به پایین بودن کیفیت و نرخ خدمات انجام شده در این واحدهای غیرمجاز، برخی از شهروندان با مراجعه به این واحدها، خدمات دندانپزشکی و درمانی را از آنها دریافت می‌کنند که این امر باعث به خطر افتادن سلامتی شهروندان و صدمات جبران‌ناپذیر می‌شود.

«بهزاد»، از شهروندان خواست در انتخاب مراکز درمانی دقت لازم را به کار برده و از مراجعه به واحدهای فاقد مجوزخودداری کرده و در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی این گونه مراکز مراتب را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اطلاع دهند تا در کوتاهترین زمان کارشناسان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان با جدیت بر نحوه ارایه خدمات سلامت به مردم نظارت می‌کند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، علاوه بر جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز، متخلفان برابر قانون به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.


هرگونه فعالیت و اشتغال در امور پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و مامایی و اقدام به تاسیس یکی از موسسات پزشکی بدون داشتن پروانه رسمی یا بدون پروانه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب می‌شود محل کار آن‌ها تعطیل و موسس آن به حبس تعزیری از ۶ ماه تا سه سال و پرداخت جریمه نقدی از پنج تا ۵۰ میلیون ریال محکوم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار